Avatar billede losdivinos Nybegynder
27. december 2010 - 15:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Browserspil

Hej. :)

Jeg kan HTML, og det har jeg arbejdet med i en del tid. :)

Har bl.a. lavet losdivinosart.ueuo.com :)
Dog er der brugt nogle scripts. :)

I går startede jeg så på CSS, men jeg synes næsten allerede jeg kan det hele. Altså, ikke alle koderne, men forståelse for hvad det er, hvad det bruges til, men selvfølgelig også en stor del af koderne. :)

Jeg vil gerne lave et browserspil, og det vil jeg lære PHP og MySQL til.

Hvis jeg går igang med at lære PHP nu, hvor lang tid vil der så gå, før jeg er god nok til at lave et browserspil?
Og det samme gælder MySQL. :)

Er der andet jeg SKAL bruge for at lave et browserspil?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2010 - 15:57 #1
Det afhænger vel af hvor avanceret et spil du vil lave og hvor hurtigt du lærer.

Du bør kunne lave kryds og bolle efter mindre end en uge.

Men der er jo spil som er lidt mere komplicerede.
Avatar billede losdivinos Nybegynder
27. december 2010 - 16:00 #2
Ja. :)
Hvis jeg tænker på noget i stil med OGame? :)
Hvor lang tid vil det tage mig, inden jeg kan gå igang? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2010 - 16:25 #3
Jeg kender det ikke.

Men efter at hav elæst artiklen om det på wikipedia synes jeg at det lyder ret avanceret.

Efter en 2-3 måneder kan du sikkert godt starte på at lave et sådan spil, men resulatet bliver noget juks.

Efter en 2-3 år vil du kunne lave noget fornuftigt.

Men jeg gætter på at spillet er så stort at en enkelt person ikke kan lave det elene.
Avatar billede losdivinos Nybegynder
27. december 2010 - 16:31 #4
Okay, tak.

Kender dog en, som har arbejdet med PHP i et år nu, og allerede lavet et browserspil.

Så advanceret er OGame ikke, tror jeg, men det kan da godt være.
Avatar billede ksoren Nybegynder
27. december 2010 - 16:34 #5
Jeg tror nu nok der ligger en hel del kodetimer bag ogame :) Husk også at blive mester i javascript :)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2010 - 17:01 #6
Hvis du kigger på http://www.gameforge.de/content/view/431/164/lang,en/ kan du se hvormange folk firmaet søger.

Jeg synes ikk eligefrem at det gover indtryk af at en person er nok.
Avatar billede losdivinos Nybegynder
27. december 2010 - 17:02 #7
Nej, jeg regner heller ikke med at gå ind i projektet alene. :)
Jeg arbejder allerede med en anden på et browserspil, dog er jeg ikke med til at kode ret meget endnu. :)
Jeg laver mest grafik til siden i øjeblikket.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2011 - 03:48 #8
Tid at få afsluttet her?
Avatar billede losdivinos Nybegynder
09. august 2011 - 15:02 #9
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2011 - 00:27 #10
Og hvad mener du sa at de rigtige svar pa dine spoergsmaal var?