Avatar billede Jesper_S_Andersen Nybegynder
26. december 2010 - 15:10 Der er 1 kommentar

Problemer med D-Link DIR-685 og Netgear CG3000

Jeg har netop modtaget et Netgear CG3000 modem fra Yousee i forbindelse med opgradering af hastighed og telefoni. Jeg har skiftet modemet ud og tilslutter min D-Link DIR-685 hvor mit eksisterende netværk med NAS, lyd, smart-phones media mv.
Ved installationen virkede alt fint med afsæt i manualen til D-Link routeren, men først forsvandt internetforbindelsen på trådløs (via D-Link), siden de stationære PC'ere på skift. Jeg har hele tiden kunnet tilgå D-Link via IP-adressen, ligesom jeg har kunnet printe via netværket.
Jeg har i dag konfigureret indstillingerne i D-Link igen og kom så atter på, men spørgsmålet er hvor længe....
Der er ingen problemer med det trådløse netværk på Netgear - og D-Link er forbundet med kabel til Netgear modemet.
Er der nogen der har haft tilsvarende problemer eller har forslag til en løsning så problemet undgås?
Netværket bruges bla. til eget firma, og derfor er en løsning meget nødvendig....
PFT
Avatar billede kimtheman Novice
26. december 2010 - 15:54 #1
Virker som om at Netgear CG3000 også er en router. Og når du så prøver at sætte endnu en router på din D-link, så sker der gnidninger, da de sikkert begge står til at tage sig af DHCP osv.

Så du skal sætte f.eks. Netgear til at køre i bridge-mode, så din D-link klare resten.

Måske kan denne tråd hjælpe:
Læs specielt #9
http://www.macbay.dk/3934488