Avatar billede kaosdk Novice
25. december 2010 - 13:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Joomla - Top banner

Hejsa!

Jeg har været igang med at finde en eller anden løsning på følgende problemstilling.

Jeg ønsker at placere et banner "helt" i toppen af et joomla-site - Altså faktisk over selve template.

Findes der mon en venlig sjæl der lige kan guide mig i at få det til at fungere..

På forhånd tak
Avatar billede herlevsen123 Nybegynder
25. december 2010 - 14:23 #1
Det gør du jo bare inde i dit templates index.php fil, lige under <body>.
Avatar billede kaosdk Novice
25. december 2010 - 16:36 #2
Hejsa

Så udtrykkede jeg mig nok ikke helt rigtigt. Jeg kan selvfølgelig altid "bare" gå ind i html-koden og rette lidt. Jeg tænkte mere om der var en mulighed for at sætte noget ind i template, så man fortsat kan anvende sin backend og indsætte bannere, men at de bliver vist helt for oven, istedet for bare et sted på siden som man udfra "standard placeringer" kun har mulighed for.

Håber ovenstående giver mening ?  Men ellers tak for tippet ..;-)
Avatar billede herlevsen123 Nybegynder
25. december 2010 - 18:39 #3
<jdoc:include type="modules" name="bannertop"/>

Det smider du ind i toppen af template filen.

I din templatedetails.xml skriver du nede under positions:
<position>bannertop</position>

Så går du bare ind i moduler under joomla og vælger at dit modul "banners" eller hvad det hedder, skal ligge i placeringen "bannertop".
Avatar billede kaosdk Novice
25. december 2010 - 23:06 #4
Hejsa herlevsen123

Jamen det gik jo helt som det skulle.. Det virkede og det er jeg dig meget taknemmelig for.

Sender du lige en point-besked retur - så kvitterer jeg da lige.

Tak for hjælpen og fortsat god jul
Avatar billede herlevsen123 Nybegynder
25. december 2010 - 23:43 #5
Svar og god jul og godt nytår til dig også (: