Avatar billede Slettet bruger
23. december 2010 - 15:32 Der er 5 kommentarer

PHP Date

Hejsa.

Jeg har sat en dato ind i en database som f.eks kunne være: 23/12/2010. Den vil jeg så gerne
have formateret om til Torsdag d. 23. December 2010. Men jeg kan ikke huske hvordan jeg oversætter det når man trækker datoen ud fra databasen.

Har i en løsning? Det er sikkert simpelt :)

Vh
Simon
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2010 - 16:08 #1
Hvilken kolonne type er der brugt i databasen? DATETIME? TIMESTAMP? INTEGER? VARCHAR? CHAR?
Avatar billede webweaver Praktikant
23. december 2010 - 16:50 #2
Nedlagt brugerprofil?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2010 - 17:14 #3
Mit spoergsmaal maa have skraemt ham vaek?
Avatar billede webweaver Praktikant
23. december 2010 - 20:41 #4
Tjoo. Kan se at du svarede på et lignende spørgsmål (faktisk det samme) kort tid efter i en anden tråd, oprettet af en ny bruger, som lige havde oprettet sin profil. Vil godt vædde på at det er den samme person som har fået nedlagt sin bruger profil her.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. december 2010 - 04:04 #5
Kan sagtens tænkes.