Avatar billede mads375 Juniormester
21. december 2010 - 19:53 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hjemmeside bredte

Hejsa.

Jeg er lige igang med at lave et design i photoshop til min hjemmeside. Hvad vil i sige breden i dokumentet skal være i photoshop, for at det kommer til at se godt ud i en browser??

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. december 2010 - 21:10 #1
Det kommer an på hvad din målgruppe er.
Besøgende via PC/Mac etc.. ?
Mobiler ?
WAP ?

Du kunne jo se hvad de bruger her på eksperten.
Mener de bruger omkring 980px i bredden.
Og jeg tror 1024 er efterhånden ganske normalt, at folk har skærme som kører i denne opløsning eller højere.
Men du kan aldrig vide dig sikker.
Så et design som kan "skaleres" vil jo altid være at foretrække.
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
21. december 2010 - 21:36 #2
Jeg plejer at bruge 960px, fordi så understøtter man de fleste skærme.

Google har samlet et script, hvor man kan se hvor mange brugere der kan se ens hjemmeside :D

http://browsersize.googlelabs.com/
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. december 2010 - 21:42 #3
martinkolle: Nice link.
Dog mener du vel ikke: Jeg plejer at bruge 960px, fordi så understøtter man de fleste skærme.

Men du mener den understøtter deres default opløsning og dermed skal brugeren ikke unødvendigt scrolle horisontalt.
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
21. december 2010 - 21:55 #4
ja, det var sagt lidt mere på dansk :D

I sidste ende handler det om at næsten ingen brugere har skærmopløsningen 800x600 mere, så derfor er den nye "uofficielle standard" 960px eller højere..
Avatar billede mads375 Juniormester
04. januar 2011 - 20:01 #5
Hejsa.
tak for hjælpen. Ligger i ikke et svar?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. januar 2011 - 20:05 #6
Svar!
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
04. januar 2011 - 20:20 #7
svar :D
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. januar 2011 - 09:21 #8
Takker for point