Avatar billede nielskristiaknudsen Nybegynder
19. december 2010 - 23:21 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Opmærkning af portræt i AdopePhotoshop C6

Hej jeg har brug for at lave en 5 stjernet opmærkning af et ansigt, når opmærkning er fortaget ska jeg ha mulighed for at genmme opmærkningen som et selvstændig billede, som jeg senere skal bruge sammen med nogler ander portrætter på en større kolage.
er den em der kan hjælpe med det

Programmet jeg bruger hedder Adope CS5
Avatar billede kri3520 Nybegynder
20. december 2010 - 00:08 #1
Hej Niels
Jeg laver prøver at lave en video til dig, der viser hvordan du gør (:

Mvh Kristoffer
Avatar billede kri3520 Nybegynder
20. december 2010 - 01:07 #2
Jeg har ikke lige tid til at lave en video og oploade den, så jeg skriver en forklaring istedet (:

Du starter med at åbne dit billede

derefter vælger du det tool der er lige neden under pilen, altså der hvor der sikkert er en firkant.

Så vælger du oppe i toppen at det skal være den shape der er vist som en sekskant, og derefter skriver du at der skal være 5 kanter ved siden af. Sørg også for at den er sat til at tegne med 'Paths' dette gør du også i toppen.

Nu tegner du så femkanten uden om ansigtet, og når du er tilfreds med markeringen, højreklikker du på den og vælger 'Make selection'.
nu har du en femstjernet markering af ansigtet.

For så at gemme opmærkningen som et selvstændigt billede trykker du Ctrl+c, åbner et nyt dokument hvor baggrunden er 'transperant' og trykker Ctrl+v i det nye dokument.

Nu har du altså ansigtet i en femstjernet markering på et selvstændigt billede.

For at gemme dette billede uden baggrunden (der jo er gennemsigtig) gemmer du filen i enten PSD-format, eller i Png-format (hvis du gemmer filen i PNG-format, skal du være opmærksom på at vælge at den skal være 'Interlaced' som den spørger om efter du har trykket gem)

Jeg har prøvet at forklare det så godt jeg kunne med ord, så jeg håber du kan forstå det.
Hvis ikke så skriv endelig og så prøver jeg at uddybe det nermere (:

Mvh Kristoffer
Avatar billede nielskristiaknudsen Nybegynder
20. december 2010 - 19:32 #3
Hej Kristoffer
Tusind tak for hjælpen, du er sku´ bare sej. Tusind tak jeg er i fuldgang.
Kan du måske lige så let forklare hvordan jeg fjerner røde øjne, i Adobe Photoshop jeg har et andet lille gratisprogram som kan gøre det bare ved at mærke øje området op og trykke på en knap,
Men jeg ville hellere lære det i photoshop.

Venlig Hilsen
Niels
Avatar billede nielskristiaknudsen Nybegynder
20. december 2010 - 22:32 #4
Tusind tak det var fantastisk
Venlig Hilsen
Niels Knudsen
Avatar billede kri3520 Nybegynder
21. december 2010 - 12:22 #5
Hvordan man kan fjrene røde øjne i photoshop.
Det skal lige siges at jeg anbefaler at man bruer et andet program til lige netop dette (:
Men her er i hvert fald en video der viser hvordan man kan gøre det (:

http://graphicssoft.about.com/library/nosearch/n-psredeye.htm