Avatar billede clis Nybegynder
19. december 2010 - 13:54 Der er 9 kommentarer

kan ikke finde cd-drev

Jeg ville i forbindelse med en oprydning af min bærbare lave en recovery cd. Men min bærbare skriver at der ikke er noget cd-drev på trods af at den bliver brugt af og til.

hvorfor gør den det? og det er jo svært at lave en recovery disk uden "drev"

min bærbare er en compaq--pressario cq61
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2010 - 14:04 #1
Se her, måske har du samme problem

http://www.eksperten.dk/spm/918790#reply_7660879
Avatar billede clis Nybegynder
19. december 2010 - 17:50 #2
så vidt jeg kan læse frastøder hendes bærbar drevet helt. men min kan sagtes læse skiver, problemet opstår kun når jeg vil brænde mine recovery skiver, da skriver den at den ikke kan lave cd`erne da der ikke er en brænder
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2010 - 18:03 #3
Kan du se drevet i Enhedshåndtering?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2010 - 18:06 #4
En tanke har du installeret et brænderprogram?
Avatar billede clis Nybegynder
19. december 2010 - 20:13 #5
hej

ja drev`et kan ses under enhedshåndtering

Og mht brændeprogram så skulle det virke når jeg beder om at brænde en fil bliver skuffen åbnet.

men når det drejer sig om recovery disken er den ikke eksisterende
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2010 - 07:31 #6
Hmm, kørte fornylig en recovery på en Acer 5553G og under installationen fik jeg mulighed for at lave backup af systemet,( brændt på tre DVDèr )det burde du også få, prøv at køre en recovery igen.
Avatar billede clis Nybegynder
20. december 2010 - 09:02 #7
du mener dermed at jeg bare skal køre en recovery uden backup cd`er da den selv laver dem under forløbet
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2010 - 10:26 #8
Ja du bliver under installationen bedt om at indsætte DVD1 og senere DVD2 og til sidst DVD3, sådan var forløbet hos mig.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2010 - 15:02 #9
Det skal lige tilføjes at installationen blev kørt fra en recovery på D drevet.