Avatar billede carlobech Nybegynder
19. december 2010 - 10:33 Der er 7 kommentarer

Min computer stopper efter setup,

Jeg ville se et klip på nettet, men da jeg trykkede på play, lukkede min computer ned, med skriften. computeren lukkes ned af hensyn til uautoriseret brug og en masse andet. siden der har jeg kun kunne komme ind i setup.
jeg lavede et supervisor password og kan godt huske det men kan ikke aktiver det så jeg kan skrive det. og så kan jeg heller ikke aktiver load to default....men det jo nok derfor, hvis jeg kunne det kan min computer så starte igen??
spørgsmål 1:hvad skal jeg gøre for at kunne skrive mit supervisor password? 2:hvad kan jeg gøre for at få min computer til at køre igen?
jeg har avg antivirus den fulde version, men kun på prøve i 30dg.så jeg har ingen cd..
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2010 - 12:26 #1
Hej og velkommen.
Kan du heller ikke i fejlsikret tilstand (F8 under opstart)?
Hvilket styresystem?
Avatar billede carlobech Nybegynder
19. december 2010 - 13:30 #2
Nej det mener jeg at jeg ikke kan..'
Det er en acer aspier 7738G med vista. som jeg ikke har en cd til ell har oprettet selv:(
har du ikke lidt flere forslag som,jeg kan prøve når jeg kommer hjem,for min computer er et godt stykkke herfra:)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2010 - 16:09 #3
Hmm.
Måske denne her:
http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

Jeg har dog ikke nogen erfaring med denne cd, da jeg selv kører xp.
Men måske der er en der kigger med der kan bekræfte det.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 10:05 #4
Hej Carlo og tak for din interne mail.Jeg ligger lige indholdet her så andre også kan se hvad du har skrevet:

hej 220661.
jeg har ikke kunnet komme til en anden computer før nu..
Jeg har et problem nok er lige så stort eller... inde i bios kan jeg ikke skrive superior passwordet så jeg kan lave om på rækkefølgen, så jeg kan boote fra dvd!!!!! hvordan aktiver jeg det superior password for der må da være et trick, så jeg kan skrive det. ved du det, så jeg kan prøve det link du har forslået... du får hjertens gerne alle mine point og flere hvis det er muligt at give dig det, hvis jeg kan få det password skrevet(jeg kender som godt passwordet)
jeg har aldrig haft noget virus - mailware ell lign. så første gang, så er det bare total blackout:(
Håber virkelig at du kan hjælpe mig...
God Jul:)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 10:12 #5
Er ikke så meget inde i de password desværre. Det må være et til bundkortet du har lavet ikke?
Har du forsøgt at fjerne det lille bios batteri på bundkortet i 15 minutter, og holde startknappen nede i 10 sek.Genmonter og prøv igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 12:53 #6
Hej igen og glædelig jul:)
jeg fandt ud af hvordan jeg igen aktivere mit supervisor password:)(har nu slettet det igen) jeg har nu igen kunnet aktiver F12 funktionen så jeg kan bestemme om det skal være-ide-optiskt ell usb jeg booter fra.
men det er som om mit styresystem(det må jo være vista) er slettet.
da jeg sad med min mors computer igår skete der næsten det samme. da jeg ville åbne cd og dvd making i NTI Brænde programmet som computeren er født med. kom der en blå skærm, hvor der stod at. Der er opstået et alvorligt problem, computeren slukkes eller genstarter for at forhindre skade på computeren og noget med INVALID_WORK_QUIE_ITEM og så husker jeg ikke mere, den genstartede og fungerede fint igen.
MEN da det skete på min, stod der også noget med at, for at forhindre uaotoriset brug af computeren og skade i følge af vira hakcing o lign. Så var det at jeg syndte mig at slukke for den. kan det have bevirket at at vista er slettet?? for F8 virker ikke og den skriver når jeg vælger at boote fra IDE og en masse tal, at den ikke kan finde noget operativ system. men den køre gerne en dvd(kan selvfølgelig kun høre at den køre:))Hvis der er at vista er slettet og kan det bare være det??så kan jeg vel bare købe vindows7??

Men det med batteriet, havde jeg prøvet inden jeg skrev herind og det er fint nok, hvis det er en stationær, men det er en bærbar, så det at skille den af, var ikke så ligetil syntes jeg.
Håber du kan finde hovde og hale i det jeg har skrevet....
jeg ved ikke hvordan jeg skal give dig alle mine point, hvis der er noget, som kommer til at fungere....
håber du kan svare på det...
Venlig hilsen Carlobech.....
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2010 - 12:55 #7
#6 er kopi af intern mail carlobech sendte til mig.
Har bedt ham fortsætte med at skrive her i tråden.
Er der nogle der har ideer er i velkommne her.