Avatar billede KHHP Juniormester
18. december 2010 - 19:42 Der er 1 løsning

Kan ikke afspille M4A

Hej
Da min gamle bærbare for nylig er brændt sammen, har jeg flyttet alt mit musik og diverse andre filer over på min stationære med Windows 2008 R2 x64. Jeg har købt en del musik på iTunes Store, og disse filer kan jeg ikke afspille på min 2008 R2 maskine igennem Windows Media Player. Har læst et sted at filerne fra iTunes i m4a-format er krypteret, men at der findes et codec der kan afkode denne kryptering og gøre det muligt at afspille m4a fra iTunes Store i Windows Media Player.
Synes at det er lidt mærkeligt at jeg ikke kan afspille m4a i 2008 R2, fordi jeg kunne med samme version af media-player afspille m4a fra iTunes Store på min bærbare med Windows 7 x86 inden jeg installerede iTunes.
Jeg kunne nemt løse problemet ved at installere iTunes på min 2008 R2 maskine, men problemet er at denne PC ikke har nok tilgængelig ydelse til at køre iTunes. Har prøvet andre alternativer som VLC og KMPlayer, men er noget frem til at jeg helst vil bruge Windows Media Player.
Avatar billede KHHP Juniormester
25. december 2010 - 18:27 #1
Kan ikke rigtig finde nogen løsning på problemet, og tilsyneladende er der heller ingen herinde der har en løsning på problemet.
Jeg tror selv at det er fordi at der mangler en dekoder til Mediaplayer i serverudgaven af mediaplayer.
LUKKET