Avatar billede marchbrown Nybegynder
16. december 2010 - 15:04 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mail

Jeg kan ikke sende mail's fra min outlook 2007.
Jeg kører windows 7 på en maskine, vista på en anden mask. Jeg kan modtage men ikke sende. Min telefon HPC har også kunnet sende mail, men kan nu kun modtage.
Det har hidtil virket på alle maskiner, men nu får jeg meddelelsen
Serveren svarede:554 5.7.1
Avatar billede vejmand Juniormester
16. december 2010 - 15:32 #1
Har du skiftet internetudbyder?
Hvilken udbyder bruger du, og hvilke adresser bruger du til henholdvis udgående og indgående post?
Avatar billede Nejda Nybegynder
16. december 2010 - 15:54 #2
Prøv at lave en reparation af din konto. Havde samme problem efter en opdatering fra Win update.
Avatar billede marchbrown Nybegynder
16. december 2010 - 16:02 #3
Nej, jeg har ikke skiftet udbyder. Jeh har Dansk Kabeltv- Arrownet.
Inddgående server: Mail.ishoejby.dk
Udgående serve: smpt.arrownet.dk
Avatar billede marchbrown Nybegynder
16. december 2010 - 16:03 #4
Jeg har prøvet at lave reperation. Ingen forandring.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. december 2010 - 16:21 #5
Hmmm, når fejlen er på flere maskiner/telefoner vil jeg tro det er en fejl hos udbyder.
Vent en dag eller to, og se om ikke det funker igen.

Hvis du ikke har tid til at vente, ville jeg kontakte udbyder.....
Avatar billede marchbrown Nybegynder
16. december 2010 - 16:38 #6
Har nu ventet 3 uger. Har fået hjælp til opsætning, alt ok.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. december 2010 - 16:48 #7
Alt ok, betyder det at det funker nu?

Ellers, hvilken port bruges til udgående?
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. december 2010 - 17:01 #8
Den forstår jeg ikke
Oprettet tor. d. 16. december 2010 kl. 15:04:34
Kan ikke sende mail
Skrevet tor. d. 16. december 2010 kl. 16:38:10| #6
Har nu ventet 3 uger. Har fået hjælp til opsætning, alt ok.
Hvis ikke så se dette.
http://img651.imageshack.us/i/mailoutlook.png/
Avatar billede vejmand Juniormester
16. december 2010 - 17:05 #9
poko1 >> Hvor ser du at udgående til arrownet hedder asmpt.arrownet.dk ???
Avatar billede marchbrown Nybegynder
16. december 2010 - 17:17 #10
jeg bruger smpt.arrownet.dk
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. december 2010 - 17:18 #11
Det ved jeg heller ikke jeg glemte sætningen se dette eksempel at der ikke er rettelser her.
Avatar billede marchbrown Nybegynder
16. december 2010 - 17:18 #12
Her forsøgt. Kan ikke finde serverne
Avatar billede vejmand Juniormester
16. december 2010 - 17:23 #13
marchbrown >> Du svarer ikke på hvilken port du bruger til til udgående post?

Er det port 25 eller?
Avatar billede marchbrown Nybegynder
16. december 2010 - 17:41 #14
Indgående 110
Udgående 25
Avatar billede marchbrown Nybegynder
16. december 2010 - 17:42 #15
Indgående 110
Udgående 25
Avatar billede vejmand Juniormester
16. december 2010 - 17:45 #16
Så har jeg desværre ikke flere forslag......
Avatar billede marchbrown Nybegynder
16. december 2010 - 17:47 #17
OK tak for hjælpen.
Avatar billede Nejda Nybegynder
16. december 2010 - 18:55 #18
Nu ved jeg ikke om det er mig, men hedder det ikke SMTP,kunne jo være en tastefejl hvis der som i skriver står SMPT
Avatar billede vejmand Juniormester
16. december 2010 - 19:07 #19
Nejda >> det lyder som et godt bud, den havde jeg lige overset.  :-)
Avatar billede marchbrown Nybegynder
16. december 2010 - 19:40 #20
Undskyld det var en tastefejl.
Avatar billede kgkg Nybegynder
18. december 2010 - 00:58 #21
Fejlen: 554 5.7.1 betyder Relay Access Denied. Så du prøver at sende mails via en SMTP server som du ikke har rettigheder til at sende igennem.

Ifgl. Dansk Kabel TV's hjemmeside: http://www.danskkabeltv.dk/bredbaand/mail/opsaetning-af-e-mail skal du bruge smtp.danskkabeltv.dk som SMTP.

Har du prøvet denne SMTP?

Det kan også være at du kan sende via smtp.arrownet.dk, hvis du sætter et hak under: Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse i din Outlook (findes under: Funktioner | Kontoindstillinger... | klik Rediger... knappen | Flere indstillinger | Fanebladet: Server til udgående post)
Avatar billede marchbrown Nybegynder
18. december 2010 - 09:48 #22
Jeg har nu prøvet med smtp.danskkabeltv.dk og det virker på samme måde. I outlook 2007 kan jeg kun modtage. I windows livemail kan jeg både sende og modtage med begge domainnavne. arrownet og danskkabeltv
Så kan man sige hvorfor ikke fortsætte med windows, men den har virket outlook, og så skal den vel fortsat virke. Man kender outlook og har alle kontakter, kalender m.m. derfor.
Avatar billede kgkg Nybegynder
18. december 2010 - 10:48 #23
Hvad er den nøjagtige fejl meddelelse som du får?

Hvad har du installeret af Firewall og Antivirus programmer?

Kan du connecte og sende mail via smtp.arrownet.dk hvis du bruger telnet?

Du kan bla. finde en beskrivelst om hvordan du gør her: http://www.simplescripts.de/smtp-check-port-25-telnet-command.htm
Avatar billede marchbrown Nybegynder
19. december 2010 - 16:46 #24
Systemadministrator. Kan ikke levere til en ellr flere modtagere.
Der kommer også en fejlmeddelelse 554 5.7.1
Jeg kan godt sende igennem Windows Live mail
Firewall Windows og antivirus AVG
Avatar billede vejmand Juniormester
19. december 2010 - 17:26 #25
Har du prøvet forslaget fra kgkg om at sætte hak i Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse?
Avatar billede kgkg Nybegynder
19. december 2010 - 17:30 #26
Har du et hak i: Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse?. Hvis du har så prøv at fjerne det.

Har du en HTML signatur i dine emails?, hvis du har, så prøv at fjerne den, og så prøv at sende en mail.

Hvilken Router har du?. Prøv at ændre din MTU fra 1500 til 1492
Avatar billede marchbrown Nybegynder
02. januar 2011 - 17:12 #27
Har nu geninstalleret maskinen til fabriksindstillinger. Derefter installeret outlook 2007. Nu virker outlook med både send og modtag.