Avatar billede Bekmand Nybegynder
14. december 2010 - 15:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp vedr. Excel sumprodukt

Hej,

Jeg har absolut ingen forstand på formler i Excel men har stadig rodet mig ud i at lave et budgetark i programmet.

Jeg har en forside med månedlige resultater delt op på Januar til December. Derefter et ark for hver medarbejder, hvori de skriver hver sag de har, type, periode og resultat. Dette skal jeg have overført til forsiden.

Arket kan oploades hvis det kan hjælpe.

Indtil videre har jeg rodet i nedenstående formel, men kan ikke få den til at makke ret.

Vil have at der til forsiden skal trækkes værdi fra de andre faner, men opdelt efter 2 kriterer.

1. kritiere ligger i B fanen på alle ark.
2. kritiere ligger i D fanen på alle ark.
Resultatet ligger i H fanen på alle ark.

=SUMPRODUCT((JBEK:KMO!B2:B10="FCL")*(JBEK:KMO!D2:D10="1")*(JBEK:KMO!H2:H10))

Er der en der kan hjælpe? Jeg giver alle mine begynder point til ham/hende der redder mig :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. december 2010 - 16:15 #1
Jeg tror det kunne være rart at se dit ark.
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. december 2010 - 16:18 #2
Prøv lige følgende:

=SUMPRODUCT(('ARKNAVN'!B2:B10="FCL")*('ARKNAVN'!D2:D10=1)*('ARKNAVN'!H2:H10))
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. december 2010 - 16:19 #3
Glemte, du skal rette ARKNAVN til navnet på det ark du trækker data fra.
Avatar billede Bekmand Nybegynder
14. december 2010 - 16:22 #4
Hej Jakob, prøvede ovenstående men uden hjælp. Du kan sende mig din mailadresse intern her, så sender jeg med det samme.
Avatar billede Bekmand Nybegynder
14. december 2010 - 16:42 #5
Tror måske jeg har fat i noget af det rigtige her:

=SUMPRODUCT((JBEK!B2:B1000="LCL")*ISNUMBER(FIND("1";JBEK!D2:D1000))*JBEK!H2:H1000)

Men jeg vil gerne have at den tager fra alle ark i samme formlen, og så har jeg et problem da mit er delt op i perioder fra 1-12 at den ved ovenstående formel tager alt hvad der indeholder 1 (dvs. 10+11+12)

Help :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. december 2010 - 20:11 #6
Jeg tror desværre ikke du kan tage fra alle ark i en formel.
Eller det kan du muligvis godt, men så skal du vel have:

=SUMPRODUKT(ark1) + SUMPRODUKT(ark2) etc...
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
14. december 2010 - 22:27 #7
Hej

man kan lave det med et hjælpe ark til mellemregningerne
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. december 2010 - 22:39 #8
Hvad skete der lige her?
Avatar billede Bekmand Nybegynder
15. december 2010 - 13:23 #9
Hej Jakob,

Bjarne kontaktede mig helt i starten og fandt frem til formlen og lavede det inde i excel arket. Sagde som dig mht. mellemregninger, så faktisk ham der gjorde sig fortjent til pointene. Men jeg sætter pris på din hjælp :)