Avatar billede bramming Nybegynder
14. december 2010 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook vil ikke åbne et excel attachment

Hej Exp,

Jeg har et problem med Outlook / Excel 2010.

Det er sådan her, at når jeg har et excel ark kørende, og gerne vil åbne et jeg f.eks. modtager i en email (Outlook 2010), så sker der bare intet. Den går bare over på det eksisterende excel ark. Og nej, det er ikke to identiske ark :) Så det er som om outlook bare ikke vil åbne mine attached excel filer når der er et kørende i forvejen.

Det underlige er bare, at hvis jeg klikker preview kan outlook sagtens "internt" vise min excel fil.
Derudover hvis jeg gemmer filen ned på mit drev, kan jeg også fint efterfølgende finde filen og åbne den og se begge excel filer uden problemer...

Hvad er det der går galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2010 - 16:54 #1
Viser outlook at det er en excel fil der er vedhæftet (ikon)?
Avatar billede bramming Nybegynder
16. december 2010 - 15:38 #2
Jeps det gør den.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2010 - 15:52 #3
Har du været inde i indstillinger for Excel, for at kigge der?
I avancerede indstillinger er der web baserede indstillinger.
Tænker på aktiver flertrådet behandling specielt.
Avatar billede bramming Nybegynder
17. december 2010 - 12:34 #4
Beklager!

Svaret lå et helt andet sted. Problemet var en tidligere version af Office pakken som ikke var blevet afinstalleret ordentligt. Flere af mapperne lå stadig gemt, og måtte derfor manuelt fjerne dem og rode registreringdatabasen efter.

Problemet er nu løst, eftersom Office 2010 nu skulle være den eneste pakke der er installeret :)
Excel kan nu håndtere flere ark af gangen !

220661 Aflæg svar - som tak for din indsats - Jeg insistere :)!
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2010 - 14:10 #5
Svar. Jamen der var da dejligt med denne udgang på det. Kan du have en god jul og nytår.
Avatar billede bramming Nybegynder
20. december 2010 - 10:27 #6
Tak og i lige måde..