Avatar billede superanden Nybegynder
12. december 2010 - 14:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Findes der en webløsning hvor man kun henter 1 del af et billede?

Hej

Jeg sidder og skal hente et webkamera billede til en mobiltelefon. Det er kun den nederste halvdel af billedet som er relevant for mig.

Findes der en service på nettet, som man kan bruge så jeg kan requeste halvdelen af et billede og dermed spare download tid? Eller er jeg nødt til at hente hele billedet og så smide det væk jeg ikke skal bruge?

Ikke alle mobiler har specielt hurtigt internet.

Vh Anders
Avatar billede Stickano Nybegynder
12. december 2010 - 14:28 #1
Hvis det er et billede du selv har taget, kan du så ikke bare re-size det inden du begynder at downloade?
Avatar billede superanden Nybegynder
12. december 2010 - 14:43 #2
Det er et billede på en server som jeg ikke selv har adgang til ud over det som ligger på www.
Avatar billede Stickano Nybegynder
12. december 2010 - 14:49 #3
Ouch, jeg må ærlig indrømme at jeg aldrig har hørt om et sådan program.. Jeg har så til gengæld heller aldrig ledt efter et :p
Men jeg tror du bliver nød til at downloade det fulde billede.
Avatar billede ksoren Nybegynder
12. december 2010 - 15:03 #4
prøv google: online picture cropping
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. december 2010 - 15:47 #5
Hvis du downloader denne fil er der en vejledning Åben Ie ikonet der er en filmappe med alt
http://gratisupload.dk/vis/48599/
Avatar billede ksoren Nybegynder
12. december 2010 - 16:04 #6
poko1, kan det aflaste hans internetforbindelse?
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. december 2010 - 16:30 #7
poko1, kan det aflaste hans internetforbindelse?
Jeg kan ikke se hvad det har med at aflaste interettet at gøre at han vil have en del af et billede kan gøres på mange måder Lav et screen capture og krop det eller tag et udsnit med snagit.
Avatar billede ksoren Nybegynder
12. december 2010 - 16:54 #8
jojo, men han vil gerne have beskåret billedet et sted ude i verden, så han kun skal hente et lille billede hjem på mobilen :)
Avatar billede superanden Nybegynder
31. december 2010 - 11:33 #9
Tak for jeres input. Jeg fik desværre ikke løst problemet.

Jeg fandt et par enkelte sider som tillod at beskære et billed online men ingen af dem kunne jeg få til at virke i "batch mode". Pt. har jeg implementeret det så den beskærer billedet på telefonen, på et tidspunkt laver jeg nok selv en webservice som kan gøre det.

koren smid et svar, det var din søgestreng "online picture cropping" som hjalp mig videre, og tak for hjælpen til alle.
Avatar billede superanden Nybegynder
23. februar 2011 - 10:22 #10
lukker