Avatar billede johnstigers Seniormester
11. december 2010 - 16:27 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Nokia 5800 finder konstant trådløse netværk - vil slå fra men hvordan?

Sønnens Nokia 5800 finder konstant trådløse netværk. Jeg vil have det slået fra men hvordan gør jeg?

Wlan scanning er slået fra.
Vis WLAN-tilgængelighed står til aldrig.

Telefonen er opdateret til nyeste software hvilket hjalp en del på den generelle ydelse.

Har jeg overset noget?
Kan det passe at man ikke kan slå trådløs fra permanent???
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2010 - 17:25 #1
når du har slået tilgængelighed fra, hvad sker der så hvis du lukker telefonen ned og genstarter den igen? Fortsætter den så med at finde netværk?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2010 - 18:32 #3
Har den noget e-mail program på, der automatisk logger nettet på?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. december 2010 - 19:52 #4
#3 nej, men inspireret af dette så kiggede jeg i installerede programmer, og der lå et par spil der lå til at spørge om adgangspunkt. dette var tomt og er nu sat til mit trådløse.

Jeg kan dog ikke forstå at man ikke kan slå WLAN fra?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. december 2010 - 20:41 #5
#1 genstart hjælper ikke :(
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2010 - 09:02 #6
Er der skype på telefonen?
Kan dette deaktiveres for at se om det er denne tjeneste der logger på igen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. december 2010 - 15:07 #7
Der er ikke skype på.

Den gør det stadig :(
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2010 - 19:57 #8
Tror det er en fejl ved denne type telefon. Der er et hav af tråde der omhandler præsis det du beskriver.
Specielt hvis man søger på engelske tråde
Jeg tror i skal kontakte Nokia for at få hjælp fra dem.
http://www.nokia.dk/produktsupport/kontakt
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2010 - 22:13 #9
Hvordan går det John. Har du kontaktet Nokia?
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. december 2010 - 22:54 #10
Venter blot på svar.... :)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2010 - 07:51 #11
Okay. Må håbe der er en løsning på det.
God jul. Vi er jo fuldstændigt indelukket pga sne her på Bornholm, så det bliver en slappe af dag i dag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2010 - 14:12 #12
Så er der svar:
Hej John.

Tak for din interesse i Nokia Care kundesupport.

Jeg vil anbefale at du får oprettet en sikkerhedskopi af din telefon, formaterer telefonen og opdaterer softwaren.

1.
Opret en sikkerhedskopi (undtagen indstillinger) via Nokia Ovi Suite. Hvis ikke du har det installeret i din computer kan du downloade det her: www.nokia.dk/ovisuite

2.
Formater telefonen. Tast *#7370# i din telefon. Den vil spørge efter en låsekode og den vil normalt være 12345.
Telefonen vil genstarte indenfor et par minutter.

3.
Opdater telefonens software via Nokia Ovi Suite

4.
Gendan sikkerhedskopin via Nokia Ovi Suite.

Jeg vil personligt sætte stor pris på, hvis du vil deltage i en kort undersøgelse, som vil være angående mit svar til dig. Kundeundersøgelsen vil du modtage i en separat e-mail.

Hvis der er andet jeg kan gøre for dig, så er du selvfølgeligt mere end velkommen til at kontakte mig igen.

Med venlig hilsen
Bjørn Påhlsson
Nokia Care
[THREAD ID:1-57W1TW3]
*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2010 - 15:00 #13
Og så til 10000 kr spørgsmålet.
Løser det problemet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2010 - 15:12 #14
Skriver her når jeg har afprøvet det :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2011 - 15:56 #15
3 gange datakabler afprøvet.
Kan connecte til tlf. men kan ikke oprette sikkerhedskopi, da den siger at forbindelsen er mistet.

Så har ikke haft held endnu til at få det afprøvet :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2011 - 22:02 #16
Er på udkig efter ny tlf til sønnike.
Tør ikke gå videre når jeg får den fejl.
Avatar billede Owger Nybegynder
27. februar 2011 - 19:12 #17
Ved at gå ind i filstyring på telefonen, kan du lave en sikkerheds opdatering. Så er du fri for at bruge Ovi, og kan derefter lave en formatering af telefonen :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2011 - 20:04 #18
#17
Tak for tippet, men så kommer pkt. 3 :(
Avatar billede Owger Nybegynder
27. februar 2011 - 20:59 #19
Du kan også opdatere telefonen, uden Ovi :)
Indstillinger>Telefon>Telefonstyring>Enhedsopdat.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2011 - 22:55 #20
Ja, men det koster!
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2011 - 22:55 #21
Sønnike har ikke data i hans abonnement...