Avatar billede Bike Nybegynder
05. december 2010 - 16:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netkort

Hej - er der mon en venlig sjæl, der kan/vil hjælpe.
Mit barnebarns Medion - bærbare var gået i U-du.
Der er nu gen-indlagt Windows XP Home Edition.
Jeg ved konkret, at er ER trådløst netkort i PC èn
- men det virker ikke - der kommer ned ikke sædvanlige ikon i
nederste linie.
Hvem kan hjælpe med en opskrift på "dansk" hvordan jeg nu gør ??
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
05. december 2010 - 16:50 #1
Ja men har du driveren til dette trådløse netkort.
Tjek enhedshånteringen og kik efter gule-?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
05. december 2010 - 16:54 #2
Enhedshåndtering finder du ved at =
Start->Computer->Systemegenskaber->Enhedshåndtering
Fem klik og du kan se siden
Avatar billede Bike Nybegynder
05. december 2010 - 17:52 #3
`Nej - desværre - har ingen driver - og ved heller ikke hvad netkoretet hedder - jeg ved kun, at den inden gen-indlægning af
windows fint gik på også trådløst net.
Ved faktisk intet om computere - men prøver da
05. december 2010 - 18:07 #4
der flere måder at finde ud af hvilket kort der sidder der i :)

den enkle måde er at åbne intel hjemmeside op :) der kan den hjælpe dig med at finde den rigtige driver hvis du heldig :)

http://www.intel.com/support/detect.htm?iid=gg_support-EN_01+home_detect
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
05. december 2010 - 18:41 #5
Hvad hedder computeren og evt. hvor gammel er den?
Avatar billede Bike Nybegynder
05. december 2010 - 18:44 #6
Hvor ser jeg, hvad den hedder ? Det er en Medion - på manualen står der MD 41700. Kender ikke dens alder - men nok mindst 5 år gammel
Avatar billede Bike Nybegynder
05. december 2010 - 18:45 #7
Hej - jeg kan jo netop ikke få den til at gå på net
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
05. december 2010 - 19:36 #8
Heller ikke med kabel?
Avatar billede Bike Nybegynder
05. december 2010 - 20:16 #9
Ja - jeg er nærmest analfabet i IT - men jeg kan altså ikke uden
videre tilslutte net-kabel. Vor installation her i huset
(lavet af andre) er kun baseret på en trådløs router indbygget i en TDC Home Trio Boks. Har "leget" lidt med PC èn - der er noget med at konfigurere`? men hvordan ? og i øvrigt fra TDC har jeg en bredbånds installations cd-rom liggende ????
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
05. december 2010 - 20:25 #10
Ja det kabel jeg omtaler skal gå fra den router du kalder trådløs den er også til kabel de to ting kan sættes sammen med pc´en.
Ja jeg kan jo ikke bede dig om at lede efter det på nettet, men hvordan skriver du til Eksperten?
Avatar billede Bike Nybegynder
05. december 2010 - 20:57 #11
Det gør jeg fra min stationære - den kører med fast kabel.
Har iøvrigt lige prøvet at tænde min egen bærbare - den går fint på trådløs.
Den der volder problemer er mit barnebarns.
Så min egen amatør-konklusion må være, at det er en eller form for opsætning, der mangler på mit barnebarns. Den kan slet ikke finde nogle trådløse netværk - vi har ellers flere her i nærheden
Avatar billede Bike Nybegynder
05. december 2010 - 21:23 #12
Dejligt at der er nogle, der vil hjælpe.
Jeg var lige inde at kigge lidt under kontrolpanel
er det mon der et eller andet sted, jeg skal gøre noget ?
Kan se, at der er flere muligheder - guiden trådløst netværk -
trådløs forbindelse og internet-indstillinger
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
05. december 2010 - 23:17 #13
Ja den kan du selvfølgelig godt kigge på, men det hjælper altså ikke hvis ikke du har en netcontroller, som er softwaren du mangler på den bærbare, normalt vil det ligge på en cd/dvd og skal intalleres og så virker det.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
05. december 2010 - 23:28 #14
Det kabel der sidder i din pc kan flyttes over til den bærbare.
Så vidt jeg husker kan der sidde 4 faste i din router og en række trådløse.
Et netkabel og du har løst den midlertidige krise, at du så stadig mangler en netcontroller er noget andet men den skaldu ud på nette og finde