Avatar billede pcdl2 Praktikant
04. december 2010 - 17:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

(windows) Sikkerhed i apache. Kan liste indhold af C:/

Har et større problem her med min apache den kører på windows 2008 problemet er at webhotellerne har lov til at liste alle filerne på hele serveren gennem php

Selve webhotellet er sat op med virtualhost
Er der en måde at sørge for at brugeren kun kan tilgå det der ligger i deres webhotel ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. december 2010 - 18:39 #1
Avatar billede showsource Seniormester
04. december 2010 - 19:14 #2
Udover det fornuftige i at lade apache ha' begrænset rettigheder, så kan du også, hvis du bruger LoadModule for php, for hvert vhost tilføje a'la':

<vhost>

<IfModule mod_php5.c>

php_admin_value open_basedir C:/domains/domainnavn

# Og for ikke at gi' brugeren grå hår før tid:
php_admin_value include_path C:/domains/domainnavn/includes
php_admin_value session.save_path C:/domains/domainnavn/sessions
php_admin_value upload_tmp_dir C:/domains/domainnavn/uploads
php_admin_flag error_reporting 0

</IfModule>

</vhost>
Avatar billede pcdl2 Praktikant
05. december 2010 - 16:28 #3
showsource 1000 tak for hjælpen virkede med det samme :) smid et svar
Avatar billede showsource Seniormester
06. december 2010 - 07:15 #4
ok