Avatar billede thesnoop Nybegynder
03. december 2010 - 23:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oscommerce PHP

Hej eksperter.
Jeg har en hjemmeside:
www.moebelarkitekten.dk ,
vi står i et dilemme at vores server ikke direkte finder vore' index.php fil..
Kortere fortalt:

Prøv gå ind på www.moebelarkitekten.dk
- klik på fe.k. møbler - stole..
dernæst vil linket nu hedde:
www.moebelarkitekten.dk/index.php

først næste klik vil være det aktuelle der gør at du besøger dit valgte klik.

Jeg har prøvet mange forummer og ligende.
Har i en løsning på dette?
Uden at benytte en 301 / 404 redirect da dette skader mit SEO i stor grad.

Mvh Silas.
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. december 2010 - 16:56 #1
Der er problemer med haandteringen af jeres sessions der ikke bliver initieret ordentligt ved foerste sidekald saaledes at jeres url's bliver lavet om til

http://moebelarkitekten.dk/index.php?osCsid=9cc1vr69a8rf3smrrbt95p2j31?cPath=23

fremfor

http://moebelarkitekten.dk/index.php?cPath=23

To ? i den foerste url er illegal og den anden burde vaere et &

Problemet burde kunne rettes direkte i jeres htaccess fil saa det ikke er et problem.

Og at snakke for meget SEO naar i bruger querystrings er lidt sjov, i burde saette mod_rewrite op og koere nogle mere optimale URL's for optimering af SEO
Avatar billede thesnoop Nybegynder
04. december 2010 - 17:11 #2
Hej linemedia - tak for svar. Har du et forslag til et plugin til oscommerce, eller en skrivbar løsning for dette?
Her er hvad mod_rewrite i htaccess filen gør:

RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^(.*)-p-(.*).html$ product_info.php?products_id=$2&%{QUERY_STRING}
RewriteRule ^(.*)-c-(.*).html$ index.php?cPath=$2&%{QUERY_STRING}
RewriteRule ^(.*)-m-([0-9]+).html$ index.php?manufacturers_id=$2&%{QUERY_STRING}
RewriteRule ^(.*)-pi-([0-9]+).html$ popup_image.php?pID=$2&%{QUERY_STRING}
RewriteRule ^(.*)-t-([0-9]+).html$ articles.php?tPath=$2&%{QUERY_STRING}
RewriteRule ^(.*)-a-([0-9]+).html$ article_info.php?articles_id=$2&%{QUERY_STRING}
RewriteRule ^(.*)-pr-([0-9]+).html$ product_reviews.php?products_id=$2&%{QUERY_STRING}
RewriteRule ^(.*)-pri-([0-9]+).html$ product_reviews_info.php?products_id=$2&%{QUERY_STRING}
RewriteRule ^(.*)-i-([0-9]+).html$ information.php?info_id=$2&%{QUERY_STRING}
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. december 2010 - 18:27 #3
hmm, simpel .htaccess, havde haabet der var mere med session styringen derinde

fandt dog http://forums.oscommerce.com/topic/243178-remove-oscommerce-session-id-without-forcing-cookie-use/ der netop er hvad jeres problem gaar ud paa, saa i includes/functions/html_output.php skal $add_session_id = true rettes til $add_session_id = false
Avatar billede thesnoop Nybegynder
04. december 2010 - 23:10 #4
virkede, tusind tak for dette.