Avatar billede Jolles Professor
01. december 2010 - 13:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Underlige tegn i stedet for bogstaver

Jeg har downloaded dagens julebog, Sumobrødre, fra Rosinante.
Men bogstaverne æ ø og å er underlige tegn. Diakritiske, hedder det vist.
Kan jeg ændre det uden at skulle hvert enkelt ord igennem.
Har lige her i forum læst en vældig interessant artikel (for programmører formentlig), men den kan jeg som gemen hverdagsbruger vist ikke bruge.
Avatar billede The_Buzz Novice
01. december 2010 - 14:04 #1
Hvis du har downloadet bogen fra en side - så er det siden der sandsynligvis har problemer med deres ISO vs UTF-8 konvertering.

Jeg tror ikke der sådan umiddelbart er en mulighed for at konvertere tilbage. Tror du skal have lavet en deal med den side du har hentet bogen fra - måske de ikke engang er klar over at der er et problem
Avatar billede The_Buzz Novice
01. december 2010 - 14:08 #2
Måske jeg har misforstået situationen, jeg antager du har hentet det ned på din PC og læser det der? Eller?
Avatar billede Jolles Professor
05. december 2010 - 18:45 #3
Problemet var et helt helt andet.
Jeg havde downloaded en e-bog som zip, men den skulle omdøbes til et e-bogsformat.
Hjælpen kom fra boghandlerens support.

Er det ok at jeg beholder points og lukker?