Avatar billede brian725 Nybegynder
01. december 2010 - 13:26 Der er 1 kommentar

multiboot xp vista windows 7

Kører vista og windows 7 i dualboot og vil formatere mine 2 harddiske og installere rækkefølgen xp vista og windows 7,har styr på partioner. I Bios står min 250 gb harddisk som master og min 300 gb sata harddisk bare som Sata og ikke som slave. Har windows 7 på sata 300 gb og vista på master seagate 250 gb.
Kan jeg installere xp først på sata 300 gb harddisk,vista på master 250 gb harddisk og til sidst windows 7 på sata harddisken?
Eller skal jeg installere xp og vista på 250gb master disken og selvfølgelig først oprette 2 partioner til denne og til sidst installere windows 7 på sata 300 gb?
Prøvede at ændre rækkefølgen i Bios,hvor sata disken blev First Boot Device,men kunne ikke boote og ændrede rækkefølgen tilbage igen med 250 gb seagate First Boot Device. I windows 7 har jeg været i computeradministration og diskhåndtering: Min sata harddisk står der som disk o med en primær partion og min Seagate harddisk står som disk 1 som primær partion.Kan I beskrive,hvordan det bedst er at installere de 3 styresystemer?
01. december 2010 - 13:58 #1