Avatar billede sstensig Nybegynder
30. november 2010 - 09:24 Der er 4 kommentarer

korrupt fil

Hej  Jeg har fået en fejl i Windows styresystem på min Laptop IBM T42 som siger følgende:

"Factory.exe - corrupt file
The file or directory/minint/setupapi.log is corrupt and unreadable."

Det skete ved at jeg ville "læse" min harddisk med et kabel som jeg tilsluttede min USB port på min PC og der lavede den med det samme denne fejl, den kunne simpelthen ikke læse noget som helst.

Jeg havde ellers lige læst samme harddisk på min MacBook helt ok, men da der var nogle "windows ting" som MacBook'en ikke rigtig kunne tage fat om, ville jeg bruge min PC som også har XP liggende.

Og nu vil den så hverken det ene eller det andet på nogen måder, vil heller ikke starte op med IBM rescure.  Og da jeg er på rejse har jeg ingen start op disk eller lign. med. Hvad kan jeg gøre??

Det skal lige siges at jeg har service pack 3  liggende på IBM t42 .......

Jeg håber virkeligt at det er et problem der kan løses, på forhånd tak!!!

Hilsen
Steve
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. november 2010 - 10:24 #1
prøv om du kan se den i diskhåndteringen jeg har set flere eksempler på at en Harddisk er skiftet til RAW format når de blivern sat i en anden PC.
Avatar billede sstensig Nybegynder
30. november 2010 - 13:22 #2
Hej,  jeg forsøger at køre "access IBM" (den blå knap) som laver et basis start op ....  men harddisk kører bare løs og jeg kan høre at den søger og søger......    der sker så det (efter flere minutter) at den forsøger at starte IBM "rescue and recovcery" (under IBM)  men der sker heller ikke noget i lang tid.

her ligger den og søger og søger  og efter mange minutter kommer beskeden: " The file or directory /minint/setupapi.log is corrupt and unreadable"  Please run the chkdsk utility.

Jeg trykker "OK"  men der sker ingenting,  så jeg kan ikke se den i diskhåndteringen.......

hilsen
steve
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. november 2010 - 15:33 #3
Hvis du skal se den i diskhåndtering skal det selvfølgelig være på den pc hvor du har XP.
Avatar billede sstensig Nybegynder
08. december 2010 - 12:46 #4
Hej igen  undskyld tiden der er gået,  men jeg var ude og rejse.....
har nu prøvet om pc kan se filer....  men det kan den ikke....  disken siger kun  "klik, klik" og der sker ingenting.....
Jeg har så prøvet at sætte en "frisk" HD i samme PC  og den gør nu det samme....  siger kun "klik, klik, klik"........    Mærkeligt men det tyder på at PC'en gør noget ved HD'erne når man sætter dem i med usb kabler!!!!
Kan det være som du foreslår, at den sættes til "RAW" ???  i såfald  hvad kan jeg gøre??

På forhånd tak!!