Avatar billede Anne_lund90 Nybegynder
30. november 2010 - 01:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min computer virker ikke, når strømstikket er sat til

Hej.

Jeg har en acer (ved ikke, hvilken slags), og der har tit været lidt små-problemer med den. Men den sidste uges tid, har den ikke virket, når strømstikket har været sat i. Den kan sagtens lade op, man kan bare ikke bruge den imens, og man kan sagtens bruge den, men kan bare ikke lade op imens.
Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, for er i Honduras det næste halve år, så har ikke mulighed for at få nogen til at se på den.

De bedste hilsner
Anne Lund
Avatar billede 2Mida Praktikant
30. november 2010 - 08:59 #1
Hvordan viser fejlen sig ved strømstik?

Hvad siger strøm ikonet i nederste højre side når der er strømstik isat?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
30. november 2010 - 09:18 #2
Det er højst sansynligt fordi honduras har 110 volt. Så når du slutter opladeren til er der ikke nok spænding til at den bærebare kan køre, mens batteriet er mere tolerant.

Så du skal enten finde dig en omformer som kan lave 110 volt om til 220. Eller også skal du købe dig en nye strømforsyning der kan køre på 110 volt
Avatar billede Anne_lund90 Nybegynder
30. november 2010 - 14:53 #3
2Mida: Min computer hakker rigtig meget, og vil ikke åbne nye ikoner. Hvis den bare står, uden jeg rører den, kan man ikke se, at der er noget i vejen. Ikonet opfører sig som det plejer.

-mundi-:Okay, 1000 tak. Det lyder meget sandsynligt. Men den virkede en første halvanden måned, kan det så stadig være det?
Avatar billede 2Mida Praktikant
30. november 2010 - 15:26 #4
Synes ikke det hænger sammen - hvis ikke den får strøm nok, burde den lukke ned, har aldrig oplevet at en computer "hakker" på det grundlag.
Kan du resette strømstyringen i kontrol panelet, sætte den til default værdier?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
30. november 2010 - 16:42 #5
Hvis det virkede den første 1½ måned er det ikke noget med din strømforsyning.
Avatar billede Anne_lund90 Nybegynder
30. november 2010 - 22:32 #6
2Mida: Hvordan gør man det? Er ikke ret god til computere, så hvis du vil forklare det lidt mere basic, ville det være en kæmpe hjælp!

-mundi-: okay. Men tak fordi du svarede.
Avatar billede 2Mida Praktikant
30. november 2010 - 23:02 #7
Hvilket OS - windows 7?
Avatar billede Anne_lund90 Nybegynder
01. december 2010 - 00:18 #8
Nej, vista.
Avatar billede 2Mida Praktikant
01. december 2010 - 08:45 #10
Synes dog stadig der er nogle ting der ikke passer, men prøv at resette strømstyring til default og kør derefter ccleaner, den er under alle omstændigheder god http://www.piriform.com/
Avatar billede Anne_lund90 Nybegynder
06. december 2010 - 15:32 #11
Den virker stadig ikke. Har du andre idéer?
Avatar billede 2Mida Praktikant
06. december 2010 - 16:56 #12
Desværre ikke på sådan long-distance - jeg kunne dog foreslå, at du købte/lånte et batteri magen til, men jeg ved ikke hvilke muligheder du har i Honduras ;-)

Luk evt spørgsmålet og opret det igen - det kan være, at der er andre der har et bud!

..Ole
Avatar billede Anne_lund90 Nybegynder
15. december 2010 - 04:02 #13
En af mine venner her fandt svaret :) Hjalp at sætte en anden strømstyring til. Men tusind tak for hjælpen! Var virkelige pænt af dig at tage tiden.

Anne
Avatar billede 2Mida Praktikant
15. december 2010 - 10:27 #14
Godt det lykkedes :-) Husk at lukke...