Avatar billede Lars8960 Mester
29. november 2010 - 22:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvorledes får jeg en cursor frem?

Hvis jeg for eksempel vil skrive en mail, lige efter at have tændt for min PC, mangler cursoren. Den kommer først frem når jeg klikker på stedet med venstre musetast. Efterfølgende skal jeg gøre dette for hvert tegn jeg vil skrive. Ganske upraktisk.
Men hvis jeg i stedet går ind i Office Word 2007 kan jeg let skrive et brev. Og efter at have lukket Word ned, viser cursoren sig, som den skal i mine mails og så videre.Men det kan vel ikke være meningen at skulle igennem Word for at skrive en mail.
Jeg anvender Win 7, 64, professionel. Jeg har foretaget rep af office 2007-pakken og win 7. Mus og tastatur er udeskiftet, men intet hjælper. Hvad gør jeg?
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2010 - 23:39 #1
Avatar billede Lars8960 Mester
30. november 2010 - 00:00 #2
Tak for forslaget. Men jeg tror ikke at noget af det kan hjælpe i denne situation. De samme forslag kan jeg også finde hvis jeg dobbeltklikker på ikonet for musen.
Det drejer sig jo om overhovedet at få vist en cursor, når PC'en startes op.
Avatar billede milter Ekspert
30. november 2010 - 21:25 #3
Når den er "usynlig", og du så bevæger musen, kan du så se nogen reaktioner på skærmen, f.eks ved at links eller genveje på skrivebordet reagerer?

Har du forsøgt at ændre cursorens farver eller størrelse eller i det hele taget forsøgt nogen af mulighederne for at ændre den måde, den vises på?
Avatar billede Lars8960 Mester
30. november 2010 - 23:24 #4
Ved boot efter at have lukket PC helt ned:
Når cursoren er usynlig, kan jeg sagtens benytte musen til at betjene genveje på skrivebordet.
Menuer kan jeg ikke betjene. Rullemenuer lukkes ned før jeg kan nå at fange et punkt med musen. Det gælder også for min favoritliste på Internet Explorer.
I Google søgefeltet blinker cursoren 4 gange og bliver derefter usynlig. Hvis jeg klikker med musen blinker cursoren igen 4 gange og forsvinder derefter. Og så fremdeles. Det samme gør sig gældende, hvis jeg vil skrive en mail. Det er kun muligt at skrive ét tegn, i perioden hvor cursoren blinker de 4 gange.

Hvis et nyt Word dokument er startet op, blinker cursoren også 4 gange. Men hvis jeg skriver nogle tegn - mens cursoren blinker - kan jeg fortsætte med at skrive alt det jeg vil. Når dokumentet herefter bliver lukket ned, uden at det bliver gemt, virker cursoren overalt som den skal.

Ved genstart af PC virker cursoren som den skal lige fra start.
Problemet er således kun konstanteret efter at PC har været lukket helt ned og derefter bliver bootet.

Ændring af cursorens form, farve osv har ingen indflydelse på dens opførsel.
Avatar billede milter Ekspert
01. december 2010 - 00:02 #5
Mystisk. Jeg har hørt om mange former for PC-problemer, men aldrig om et, der ligner dit.

Hvilken mus og tastatur bruger du, og hvor har du fået driveren til dem fra?

Åbn Enhedshåndtering og se, om din mus og tastatur er vist i listen der og se, om der er gule udråbstegn nogen steder. Vejledning til Enhedshåndtering her:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Open-Device-Manager

Prøv også at åbne "msconfig" og check, om din mus og tastatur optræder under fanen "Startup", og om der er vinget af ud for dem/den. Vejledning herunder:

http://www.recipester.org/Recipe:Use_Msconfig_in_Windows_7_27041404
Avatar billede Lars8960 Mester
01. december 2010 - 00:49 #6
Tak til Milter for en fin kommentar.
I enhedshåndtering finder jeg min mus som "HID kompatibel mus". Men jeg har prøvet at skifte mus tidligere uden at det har løst problemet.
I enhedshåndtering har jeg fundet et "standard PS/2 tastatur. Der er ingen gule udråbstegn noget sted i enhedshåndteringen.

Musen blev blot sat til plug and play. Men jeg tror nok at jeg også satte en cd ind i maskinen. Er dog ikke sikker.
Tastaturet er blot sluttet til maskinen. Det er et Medion tastatur.

Jeg har også kørt msconfig, som anvist af dig. Jeg har ikke "startup" fane, men  en "Start" fane. Her er der listet en lang række ting.
Musen har jeg fundet med checkmark for Siliten MouCl C:program(x86)\SilverCrest OMC 807 Driver\MOUClient_FD2_9063 RL.exe.
Men jeg kan ikke finde et tastatur på listen. Hvis tastaturet skkal optræde her, hvad skal jeg så gøre for at lægge det ind?

msconfig systemconfiguration. I startvalg kan der vælges imellem NORMAL - DIAGNOSTISK START og VALGFRI START. Det er Valgfri Start der er valgt. Der er hverken sat flueben ved "indlæs systemtjenester" eller ved "startelementer". Men der er flueben ved "oprindelig startkonfiguration".

Måske det er noget der kan hjælpe til at finde årsagen til problemet.
Avatar billede milter Ekspert
01. december 2010 - 01:37 #7
Har jeg forstået dig korrekt, at du skiftede mus og tastatur, fordi du havde det samme problem med de tidligere? Og hvor længe er det siden?

1: Er mus og tastatur tilsluttet via USB eller kabel? Hvis det er USB, så prøv at tage USB-delen ud af stikket og sætte det i en anden USB-port.

2: Prøv i msconfig at vælge NORMAL i "Startvalg" > Luk msconfig og genstart.

Jeg har ikke så megen tiltro til, det vil hjælpe, men der skal udelukkes nogle fejlmuligheder.

3: Prøv også i Enhedshåndtering at klikke på plusset ud for ""HID kompatibel mus" > Høreklik navnet på musen > Fjern > Sig ja til, at du vil fjerne den.

Gør det samme med "standard PS/2 tastatur" > Genstart og se, om det har hjulpet. Under opstarten vil Windows selv geninstallere driverne.
Avatar billede Lars8960 Mester
01. december 2010 - 11:20 #9
Mit problem opstod for ca 6 mdr siden. Jeg skiftede mus og tastatur for at se om det hjalp, men det gjorde det ikke...
Har også søgt efter en løsning på kandu.dk 23.09.10 - 22.10.10 "Kan kun skrive ét tegn i mails...". Her troede jeg at problemet blev løst. Men det fortsatte med at opstå, når jeg bootede fra en slukket pc. (Når jeg blot genstartede, opstod problemet ikke.
Nu til dine forslag:
1 Mus er tilsluttet med USB. Jeg har skiftet til andet USB stik. Uændret opførsel.
2. Har skiftet til Normal i "startvalg" og lukkede maskinen helt ned. Ny opstart, og NU ser det ud til at fejlen er væk :) Jeg kan skrive og cursoren blinker. Har startet maskinen op 2 gange, og der er stadig perfekt funktion.
Før jeg foretager mig mere, vil jeg lige se hvad der sker ved gentagne opstarter.
Avatar billede Lars8960 Mester
03. december 2010 - 11:42 #10
Tak til Milter for kommentar nr 7.
Jeg har nu genstartet maskinen adskillige gange. Og det ser ud til at min cursor har opgivet at drille mere. Den fungerer som den skal.
Kan du ikke sende mig et svar så jeg kan give dig de velfortjente point.
mvh
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2010 - 12:00 #11
Velbekom og tak for point :-)