Avatar billede floaxw Nybegynder
29. november 2010 - 17:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows opgradering

Hej,

Jeg har en PC, hvor der er installeret Windows Vista Home Premium 64bit OEM som styresystem.

Jeg vil gerne opgradere til Windows 7 så billigt som muligt.

Jeg er studerende på Københavns Universitet, og derfor håbede jeg på at jeg kunne få noget studierabat.

Inde på dette link: http://www.microsoft.com/student/office/da-dk/default.aspx ses der i bunden en mulighed for at opgradere til Windows 7 Professional for 274 kroner.

Jeg har så sidenhen fundet ud af at jeg ikke kan opgradere Vista Home Premium til W7 Professional, kun ved en clean install. Vil det sige at det er muligt at opgradere til w7 Professional hvis jeg bare vælger en ny installering hvor jeg sletter alle filer og hvor det linkede tilbud bliver brugt?
Avatar billede haverslev Novice
29. november 2010 - 18:43 #1
Hvorfor mener du at du skal køre en "clean" install ?

Hvis du har Vista Premium 64bit nu, så kan du opgradere til W7 premium 64bit / W7 Proff. 64bit eller W7 Ultimate 64bit.

Altså, så lang tid der er en version "højere" end det du kører med, så er der ingen problemer i at opgradere.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/upgrading-to-windows-7-frequently-asked-questions
Avatar billede haverslev Novice
29. november 2010 - 18:46 #2
Avatar billede floaxw Nybegynder
29. november 2010 - 19:02 #3
ja, den fortæller mig at jeg ikke kan opgradere til W7 Pro, men kun Home premium og ultimate. Det er sådan set også fint nok, men jeg kan ikke se et tilbud nogle steder på disse, som med w7 pro
Avatar billede haverslev Novice
29. november 2010 - 19:37 #4
Det er billigt endda meget billigt, så der er jo næsten ikke andet for end at bide i det sure æble og lave en nyinstall.

Men tjek lige først om du kan finde/hente W7 64bit drivere til din maskines hardware.
Gå på din Pc producents hjemmeside og tjek.
W7 upgrade advisior kan også hjælpe med evt. problemer i den henseende
Avatar billede floaxw Nybegynder
29. november 2010 - 19:43 #5
Tak for hjælpen