Avatar billede niss Nybegynder
28. november 2010 - 23:23 Der er 1 løsning

Problemer med IP adr. til windows mediaplayer 12 i win7

Hejsa Håber dette er den rigtige kategori.

Jeg har problemer med medieplayer i win 7, som ikke længere vil forbinde til mit TV mrk. Sony Bravia KDL 40EX501, den har tidligere virket og har afspillet video, men pludselig holdt det op med at virke.

Jeg fik skiftet til en ny router fra YOUSEE, en netgear CG3000 som skulle køre med hurtigere overførsel og flere kanaler ( havde problemer med nabo kanaler )

Efter en meget grundig gennemgang fra YOUSEE supporten skulle det hele være sat korrekt på til at den kan finde alle netværk og kunne streame. Har gentagne gange nulstillet routeren for at få den til at finde alle IP adr. og netværk på ny.

TVét er sat korrekt op og fundet netværket, men viser medieserven som ikke aktiv.
Har fjernet TV fra netværket og sat den op på ny, ( nulstillet TV)

Medie player er aktiveret til at dele og tillade at afspille medier og også fjernkontrol af afspiller er tilladt.

I netværk kommer min PC frem som medieplayer og vises kun, når jeg åbner mediaplayer, men vil stadig ikke streame til TV, mediaplayer søger efter medieserver, og kommer ikke videre.

Mit spørgsmål er nu at der i netværket vises alle de netværk som jeg har , og under medieenheder vises pc og pc/medieplayer samt mediehub.

Det eneste jeg tror der er en fejl er IP adr til PCén medieplayer som viser IP 127.0.1 og de andre viser 192.168.x.x osv.

Hvis jeg ser i min routers opsætning viser den 5 netværk med de rigtigt IP adr. 192.168.x.x

Hvad kan fejlen være siden jeg ikke kan afspille/streame video som tidligere til TVét og kan PC/medieplayers IP evt. ændres hvis den skal det ??

MVH
Niss
Avatar billede niss Nybegynder
06. januar 2011 - 00:25 #1
Har fået en løsning i andet forum, der var 2 trådløse net installeret.
Niss