Avatar billede passiflora Juniormester
28. november 2010 - 20:37 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Finde højde og bredde på billeder, antal pixels

Hvordan kan jeg mon finde højde og bredden på et billede i asp
Avatar billede keysersoze Guru
29. november 2010 - 09:53 #1
Har du adgang til et image-komponent?
Avatar billede passiflora Juniormester
29. november 2010 - 09:59 #2
... helst ikke ...
Avatar billede keysersoze Guru
29. november 2010 - 10:26 #3
Det vil ellers være det klart bedste - alternativt skal du som minimum ud i noget FSO, men det er ikke noget jeg har et færdigt eksempel på så der må google kunne give lidt hjælp.
Avatar billede passiflora Juniormester
29. november 2010 - 10:34 #4
FSO er fint ... hvis det er muligt ... ...

Hvorfor vil det være bedst med en komponent ...
Avatar billede keysersoze Guru
29. november 2010 - 11:06 #5
ASP kan i sig selv ikke særlig meget - skal man lave operationer med billeder, upload eller lignende gælder det om at finde det alternativ der er bedst egnet til opgaven, og taler vi billeder er det altså et image-komponent.
Avatar billede passiflora Juniormester
29. november 2010 - 11:23 #6
Enig i at asp ikke kan meget.
Findes der et fso som kan hjælpe mig med bredde og højde ...
Avatar billede keysersoze Guru
29. november 2010 - 18:12 #7
Som nævnt kender jeg ikke til færdige script med FSO da jeg selv benyttede rigtige image-komponenter - men en tur på google giver da lidt resultater; http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1T4GGLL_daDK391DK391&q=file+scripting+object+image+width+height&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
Avatar billede passiflora Juniormester
26. januar 2011 - 09:44 #8
Keysersoze vi nåede aldrig til en egnetlig løsning, men ønsker du point, må du gerne sende svar ...
Avatar billede keysersoze Guru
26. januar 2011 - 17:55 #9
jeg skal kun have point hvis jeg har været til hjælp - ellers behold du dem bare.
Avatar billede passiflora Juniormester
27. januar 2011 - 00:32 #10
... det altid en hjælp at have en at spille bold med ...

Nu har jeg delt ... :o)