Avatar billede tjr Nybegynder
28. november 2010 - 19:59 Der er 5 kommentarer

Problemer med remote access

Jeg har et problem med min NAS.

Den kører fint hjemme, men jeg kan ikke komme på den udefra.

Det er en Iomega Home Media Network Hard Drive 1TB

FTP delen virker fint, og den kan jeg komme på udefra - men selve remote access delen til resten af mapperne, kan jeg ikke få til at fungere.

Når jeg indtaster IP adressen til netværket derhjemme i internet explorer, kommer iomega-logoet også i status vinduet, og den skriver redirect - men efter 10-15 sekunder melder den siden ikke fundet.

Jeg har portforwarded port 20-21 - ftp delen, samt 80 og 443 som skulle være remote access portene. Det har jeg gjort i hjemmet - og det skal vel ikke gøres "ude"?

Håber at der er nogen som kan hjælpe...

På forhånd tak
Avatar billede der_kommandant Praktikant
29. november 2010 - 08:16 #1
Bare lige som et opklarende spørsgmål, så indtaster du vel din offentlige IP adresse efterfulgt af et portnummer, når du forsøger at tilgå din NAS udefra??

Hvis du skal kunne tilgå din NAS udefra, skal du have forwarded alle relevante porte videre til din NAS.

Hvad for noget udstyr har du?, hvilken internetleverandør??
Avatar billede tjr Nybegynder
29. november 2010 - 19:19 #2
Ja, jeg har prøvet at trykke http://xx.xx.xxx.xx:80 eller :443. Der ser ud til at give svar, men tilsidst bliver det siden kan ikke findes

Når jeg trykker \\xx.xx.xxx.xx giver det ikke noget svar.

Jeg kører TDC ADSL- og den modtagende er Stofa
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
03. december 2010 - 17:22 #3
Jeg har lige fået mig en Lacie NAS, og jeg havde lidt de samme problemer, men det hele virkede da jeg opdagede at UPnP ikke var slået til i min router, og jeg har også TDC/Yousee.
Avatar billede tjr Nybegynder
03. december 2010 - 19:53 #4
Jeg har UPnp slået til i routeren. Og Yousee er ikke helt det samme som alm telefon ADSL
Avatar billede tjr Nybegynder
01. januar 2011 - 20:24 #5
BUMP
Der er måske ikke noget som springer i øjnene...?
Det er som om at den er meget tæt på at komme på - men jeg mangler et login vindue eller et eller andet, som gør at jeg kan komme helt ind på den.