Avatar billede nanders Nybegynder
27. november 2010 - 10:12 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Damagecontrol: Blokere besøgende/robotter fra specifikke websider, htcaccess deny

Kære eksperter,

Min statiske side hos surftown hackes konstant, og mærkelige domæner linker ind til de hackede sider, som er underbiblioteker under mit domæne hos surftown.

Det er sider såsom:

ygnfcfanclub.com , artisgosip.com , sachiidosti.com , myfreearticle.com , opiratinha.info , leadermark.eu ,
islomtv.com , staguam.com & ma9a.com

Surftown er iskolde over for problemer af denne art.

Hvilke muligheder har jeg for damagecontrol?

De nævnte siders IP-adresser kan slås op hos whois.sc.
Hvis jeg nu htcaccess filen skriver deny fra disse IP-adresser, forhindrer jeg da robotter i at komme ind på de hackede sider fra de pågældende domæner?

Hvilke andre muligheder har jeg?

Har prøvet at læse og forstå det der står hos gratisdns, men jeg har utrolig svært ved at forstå hvad det ere gratisdns gør - ville i i virkeligheden gerne have det hele hostet hos en amerikansk udbyder.

VH.

nanders
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 10:27 #1
du kan prøve med robots.txt, men der er ingen garanti: http://www.robotstxt.org/orig.html

Og hvad mener du med at de hacker?
Avatar billede nanders Nybegynder
27. november 2010 - 10:31 #2
Hej jape,

Så det med htcacess fungerer ikke?

Og hvordan vil det se ud i robots.txt?

Der er lagt en helt masse under biblioteker ind på mit domæne:

www.mitdomæne/gauxiol-drog-on-sale/

hvor der linkes ind til med flere hundredetusinder af link.

Ved du/I om den Fulde DNS kontrol der er hos surftown tillader at man ændrer navneserverne til ens amerikanske udbyder så at man kan få sitet hostet der istedet?
Avatar billede nanders Nybegynder
27. november 2010 - 10:33 #3
Fandt, at der var lagt ind sincerely folder ind i roden på mit webhotel, som jeg ikke har haft med at gøre.

Den er slettet nu.

Har også slettet modlogan og webalizer mappen bare for at sikre mig, at der ikke lægges noget ind der af hackere.

Man ved aldrig når systemerne åbenbart er så ustabile.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 10:40 #4
DNS har ikke så meget med noget at gøre i det her tilfælde.

Du kan altid få overført dit domain til en anden udbyder.

robots.txt - læs mit link.

htaccess er appache, læs: http://httpd.apache.org/docs/1.3/howto/htaccess.html
Avatar billede nanders Nybegynder
27. november 2010 - 11:09 #5
Hej jape,

Der er ikke tale om at overføre et domæne til en anden udbyder men at få et domæne hostet hos en anden udbyder.

I dit link omkring robots angives blot hvordan man blokerer robotter.

VH.

nanders
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 11:13 #6
overføre/hostet ? samme sag.

Du lagde ud med robotter o.lign derfor dette link
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 11:20 #7
robotter i.e googlebot læser robots.txt og vil ikke indeksere vis du ikke vil have det, også sub-links. Det er så ikke alle bots som overholder dette.

htaccess vil helt forhindre de ip adresser eller domains at rode rundt i dine filer.  Det sørger apache for.
Avatar billede nanders Nybegynder
27. november 2010 - 11:29 #8
Hej Jape,

Tror vi taler forbi hinanden :)

1. Hvis nokiapower.co.cc linker til mit site, og jeg kan se at nokiapower.co.cc ligger på IP-adressen 114.207.244.140, vil jeg da forhindre besøgende fra nokiapower.co.cc til mit domæne? (Ja/Nej)

Jeg kender godt de helt alm. robotkommandoer, det er slet ikke problemet/spørgsmålet her.

2. Den DNS kontrol man har hos surftown, vil den kontrol tillade at jeg angiver navneserverne hos min amerikanske hostingudbyder, og derved får mulighed for at have mit domæne hostet i USA (Ja/Nej)

VH.

nanders
Avatar billede nanders Nybegynder
27. november 2010 - 11:30 #9
Og I 1. er der tale om at der skrives en linje med

deny 114.207.244.140

i min htaccess fil
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 11:40 #10
1. Ja du kan angive en IP adresse, eller dele af den! f.eks 114.207.*

2. Hvis du flytter dit domain til USA, flytter du også DNS server globalt
surftown udsender en global DNS flytning. IP adressen er jo fysisk adresserbar og kun www.mysite.com som flyder rundt i DNS serverene
Avatar billede nanders Nybegynder
27. november 2010 - 11:58 #11
Hej Jape,

Tak for det. Jeg er tæt på at have et svar

Ang. 1: Vil eventuelle besøgende på nokiapower.co.cc der klikker på linket til mit domæne så ikke nå frem til mit domæne fordi jeg har skrevet deny 114.207.244.140 inde i min htacess fil? (Ja/Nej)

Ang. 2: Hvis jeg ændrer navneserverne for mitdomæne.dk fra de navneservere jeg har qua min danske host, til de navneservere jeg har qua min amerikanske host, vil jeg da kunne hoste siden hos min amerikanske host? (Ja/Nej)

VH.

nanders
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 12:22 #12
1. Ja eller 114.207.244.*

2. Nix! Med mindre du selv har adgang til deres DNS servere, hvilket jeg ikke tror du har :-) Først skal du have en ny IP adresse hos den nye udbyder, så kan din nuværende host eller din nye host, sende en global besked ud til samtlige DNS servere om din flytning, hvilket normalt tager 24 timer. mitdomæne.dk skal jo fortolkes til en fast ip adresse.

spørg løs :-)
Avatar billede nanders Nybegynder
27. november 2010 - 13:33 #13
Hej jape44,

1. er perfekt

Super.

Ang 2.

Betyder det, at jeg ikke har anden mulighed end at registrere mit domæne hos gratisdns, hvis jeg ønsker at hoste mit .dk domæne hos mit amerikanske webhotel (inmotion.com)

VH.

nanders
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 13:49 #14
gratisdns tilbyder også hosting, hvis du betaler.

Men dns og hosting er to forskellige ting.

Måske jeg skriver jeg noget her som du allerede ved, men:

når du skriver www.mitdomain.dk, sørger OS eller din browser for at kontakte en dns server, som returnere en ip adresse til dit os/browser som så bruger denne ip adresse til at connecte direkte til en given server. Altså den oversætter. (Domain Name Server/service).

Hvilken dns server du bruger er lige meget, de er alle sammen éns, og bliver synkroniseret én gang i døgnet, eller så hurtigt som muligt. Der er mange andre end dig som flytter deres domain.

inmotion.com har, enten deres egen dns servere, eller bruger andres.

dns servere er ikke vigtige i din situation.

inmotion.com skal bare vide hvilket domain-navn du har, så klare de resten.
Avatar billede nanders Nybegynder
27. november 2010 - 13:51 #15
OK, så hvis jeg kontakter Inmotionhosting og siger, at jeg gerne vil have mit .dk domæne hostet hos dem (et subdomæne for at være helt præcis), hvilke oplysninger skal jeg så bruge for at det rent faktisk kan lade sig gøre?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 14:04 #16
Ja de ved hvad de skal gøre, der er internationale regler osv.

Her i Danmark er det, dk-hostmaster.dk som har retighederne over .dk
Der kan du også læse mere om de tekniske ting.

Men enhver host bør kunne finde ud af at overtage et domain til deres egen server. Dog er der nogen som ikke vil have .dk domains, men det finder du ud af
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 14:12 #17
Så længe du har et .dk domain, skal du betale til dk-hostmaster.dk én gang om året. 99kr tror jeg nok. Uanset hvor i verden din hjemmeside er placeret. Det skyldes at du har et .dk, som skal administreres af dem her i Danmark.

Selve din hjemmeside og hvad du ellers har, skal ligge hos din Host. Og det har intet med dit domain navn at gøre. Din nuværende Host har sikkert bare slået det hele sammen i en pakke, så du ikke skal tænke for meget over det :-)

Det kan hurtigt gå hen og blive indviklet.
Avatar billede nanders Nybegynder
27. november 2010 - 14:56 #18
Hej Jape44,

Jeg tør ikke længere at have domænet liggende hos surftown. Det er blevet hacket mange gange med et indtægtstab til følge.

Jeg har 3 webhosting løsninger i USA, der leverer en bedre sikkerhed. Det er derfor vigtigt for mig at undersøge muligheden for at få domænet hostet et andet sted end hos surftown.

VH

nanders
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 15:01 #19
Ok, men så er det jo nemt at Emigrerer :-)
Avatar billede nanders Nybegynder
27. november 2010 - 15:11 #20
Men mener du Jape44, at jeg er nødt til at emigrere for at have et .dk domæne hostet i USA.

Det gør vel ingen forskel for mit .dk's registrering.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 15:19 #21
Nej nej... I overført betydning :-)

Flyt du bare dit domain til US, ingen problemer i det.

Domane-navnet bliver her i (Dot)DK men IP adressen og indholdet flyttes til USA, sådan er det i den globale landsby :-)
Avatar billede nanders Nybegynder
27. november 2010 - 15:24 #22
OK,

Kan jeg gøre det ved blot at ændre mine navneservere, inde i min fulde DNS kontrol, hos surftown, til mine navneservere i USA. Vil jo gerne fortsætte hos Surftown med mine mindre besøgte og ikke kommercielle domæner.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 15:31 #23
Avatar billede nanders Nybegynder
28. november 2010 - 15:28 #24
Hej Jape44,

Smid et svar hvis du vil have points

VH

Anders
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2010 - 19:56 #25
ok