Avatar billede Slettet bruger
26. november 2010 - 17:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

3 Fastnet telefoner, skift til mobiler

Hej Eksperter

I hjemmet har vi en fastnetlinje (ip-telefoni) som vi månedligt bruger omkring 200 kr. på, da opkald til mobiler koster et par kroner i minuttet. To af husets beboere er skiftet helt til mobiler, men den sidste er glad for at telefonen står på sin plads.

Vi tænker derfor på, om der er nogle muligheder for at få mobilpriser, men på fastnetsvilkår, altså tre telefoner i hjemmet, som alle sammen er koblet på samme linje, og som alle sammen ringer samtidig?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. november 2010 - 18:25 #1
hos telenor kan du for ca 50kr/md få omstillet et fastnetnummer til ét mobilnummer. Hvordan du så kan viderestille det internt må bero på muligheder i jeres abonnementer, hvoraf det ene jo skal være hos telenor.
Telia har noget 'familie' system - men ikke fastnetnummer på mobil.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 17:23 #2
Du skal have tak for forsøget, men jeg tror desværre ikke det er det jeg leder efter.
Jeg vil ikke viderestille nummeret, men bare flytte det til en mobil. Problemet er så at få tre mobiler "koblet sammen", eller på anden måde at få koblet tre telefoner på samme (mobil)nummer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2010 - 17:36 #3
Det du efterlyser er ikke teknisk muligt.
Det nærmeste du kan komme er, som kimsey0 skriver, at få yndlingsnummer koblet på et Telenor mobil nummer, og herefter bruge viderestilling.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2010 - 17:39 #4
Sorry - det er claes57 der skrev :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2010 - 17:41 #5
2400 om året på opkald til mobiltelefoner er altså ret meget!
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 17:55 #6
#5, ja, det er enormt mange penge, og det er netop derfor vi vil skifte.

Nej, alt min viden om mobilnetværket sagde mig også, at det var umuligt, men måske der findes en anden løsning? F.eks. noget i stil med de små mobile bredbåndsroutere, bare med telefoni i stedet?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. november 2010 - 18:16 #7
hvis dine telefoner kan wi-fi, og du sætter noget skype op, så kan det da godt være - men du skal have fri trafik, og det har du ikke med mobil-bredbånd (typisk maks 10gb - 3 har dog 20gb)
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 18:24 #8
#7, udemærket forslag, men desværre koster det med Skype lige så meget at ringe til mobiler, som med vores nuværende udbyder.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. november 2010 - 18:40 #9
så er det kun en telenor-løsning tilbage, hvor du har en mobil med et fastnetnummer, og fra den kan ringe.
Jeg har lavet det til min gamle mor, der ikke vil have mobil - en fastnet-telefon, der bare er skjult mobil - og vi andre er så 100% mobil (det er hun også, bare uden at vide det).
http://www.mtpdata.dk/gsm-bordtelefon/jablocom-gdp-04-gsm-mobil-bordtelefon.html
der skal bare et sim-kort i bagsiden, og så et ledning (til strøm)
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2010 - 22:16 #10
Ja, det ser jo ikke ud til at der kommer en løsning.
Nogle af jer der ønsker point?
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 00:19 #11
Da der ikke er nogen af jer der har svaret, tillader jeg mig at tage pointene selv. Ønsker i dem alligevel, opretter jeg gerne et andet spørgsmål :)