Avatar billede Flyrider Nybegynder
26. november 2010 - 11:01 Der er 2 kommentarer

Systemgenoprettelse fejler

Har lige været ude for totalt nedbrud. Sort skærm med cursor. Kunne ikke starte op i fejlsikret, samme sorte skærm. Havde kort forinden oprettet et gendannelsespunkt samt sikkerhedskopieret system til ekstern disk. Så smider jeg systemdisken i drevet og booter op herfra. Vælger reparation hvorefter den søger maskinen efter et operativsystem. Den finder et på drev F, (som jeg ikke har, jeg har kun et C drev med 1 partition). Og så fortæller den at der ikke er noget genoprettelsepunkt!? Og jo, det er der på drev C men det kan jeg ikke få fat i.
Så måtte jeg i gang med den eksterne sikkerhedskopi og det lykkedes. Nu efter det hele køre tilsyneladende ok, prøvede jeg igen et køre disken. Den finder stadig kun et system på F drev uden noget genoprettelsespunkt. Og hvad skal man så bruge det til?? Jeg mener at have været det meste igennem, men kan ikke finde noget i en evt opsætning der er galt. Microsoft support var ikke til nogen hjælp, andet end at systemet var ødelagt, hvilket jo ikke passer. Nogen der kan hjælpe med en god løsning hvis det skulle ske en anden gang.
mvh
palle
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. november 2010 - 11:44 #1
Hvad med om du fortalte noget om din PC. er det en Købt og færdig instaleret version uden medfølgende Win7 DVD? og har du eventuelt været i diskhåndteringen og set om der er en recovery partion på drevet? og har du medens PCén kører perfekt været inde i vedligeholdelse sikkerhedskopiering og gendannelse og der lavet en recovery CD. vend tilbage med relevante oplysninger vi kan ikke gætte.
Avatar billede Flyrider Nybegynder
29. november 2010 - 22:50 #2
Jeg har samlet pc og har købt og installeret samt aktiveret win7 Home. Under installation er der oprettet en partition på ca 100mb. Og ja, jeg har lavet en recovery cd samt en sikkerhedskopiering på ekstern hd. Og  mens systemet kørte, prøvede jeg at starte op på cd, men den fandt kun et system på drev F uden genoprettelsespunkt og intet på drev C. Så derfor går spørgsmålet på, hvorfor den ikke kan finde noget system på drev C når det ligger der, med oprettede systempunkter.