Avatar billede danield Nybegynder
26. november 2010 - 10:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forbinde til netværksdrev ude fra?

Hej Eksperter.

Jeg har et lille bitte netværk i mit firma. Vi har en trådløs router hvor vi er 4 computere tilsluttet.

Derudover er der delt 2 printere på netværket. Den ene computer på netværket har delt en mappe, som de andre har tilnyttet som et netværksdrev.

Jeg vil rigtig gerne have mulighed at tilslutte mig netværksdrevet når jeg sidder hjemme i privaten med min bærbare.

Hvordan gør jeg det?

Routeren i firmaet er en D-link DIR-655

Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2010 - 11:11 #1
Avatar billede jokkejensen Novice
26. november 2010 - 12:36 #2
jeg ville åbne for 1723 til den pc med netværksdrevet, og tillade inkommende opkald (vpn)..

Det gør det ofte lidt lettere, desuden kan du bruge printerne hjemmefra også, rdp mm.
Avatar billede danield Nybegynder
26. november 2010 - 14:42 #3
Det vil sige at hvis jeg forwarder port 1723 til den pc med netværksdrevet, kan jeg så bare connecte til computeren fra fjerneskrivebordet ved at forbinde til firmaets eksterne ip adresse ?
Avatar billede zero_lock Nybegynder
27. november 2010 - 16:42 #4
danield>> kort svar: nej du skal have opsat vpn...

hvis det kun er filer du skal kunne komme til så er en FTP-server  mere sagen.....

men skal du også kunne bruge printer og andet, ja så skal der en VPN til...

det er meget letter og sætte en ftp server op end det er og sætte VPN op
Avatar billede danield Nybegynder
06. december 2011 - 15:57 #5
slut
Avatar billede danield Nybegynder
06. december 2011 - 15:57 #6
....