Avatar billede Slettet bruger
25. november 2010 - 22:10 Der er 4 kommentarer

Indbygget sim holder i bærbar

Hej der ude. Nogen der kan hjælpe mig?
Jeg har en Dell bærbar Vostro 1500, med indbygget sim holder bag batteriet. Jeg har en USB modem med mobilt bredbånd, som bruger et sim kort. Da jeg ikke vil bruge USB modemet, og gerne vil bruge den indbyggede SIM holder bag batteri, sker der intet.Kan ikke komme på Nettet? Hvad skal der til? Nogen der har samme problem?
Avatar billede ggxdg Nybegynder
25. november 2010 - 22:15 #1
Du skal bruge et program til at håndtere simkortet.

Ved TDC USB dongles hedder det "ConnectIT" hvis jeg husker ret.

Jeg har selv en Dell bærbar, hvor der ligger et sådan program på, men jeg kan ikke lige på stående fod huske navnet på det.

Men så når du smider kortet i, og starter programmet, skal du ind i noget opsætning, og vælge/oprette en profil der svarer til udbyderen, og i den forbindelse skriver du bruger og password (og/eller PIN) og så skulle det gerne fungere...
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2010 - 22:32 #2
Tak for det hurtige svar. Undskyld hvis jeg spørger dumt, men hvad betyder det? TDC USB dongles? Jeg er desværre ikke en IT ekspert. Hvad skal jeg gøre? Hvor får jeg det program?
Avatar billede ggxdg Nybegynder
25. november 2010 - 23:06 #3
En USB 'dongle' er bare en eller anden form for trådløs kommunikation gennem en lille USB enhed (i dit tilfælde, det du kalder "USB modemmet" hvilket også er en noget mere eksakt beskrivelse end hvad jeg sagde).

Programmet jeg har på min Dell bærbare hedder:
"Dell Mobile Broadband Manager"

jeg tror flg. vil kunne hjælpe:
http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/support/dsn/en/document?docid=367554#Issue0_1_0

Er du nogenlunde til engelsk, burde ovenstående give den info du skal bruge, eller kan du bare sige til, så skal jeg nok lige se om jeg kan guide dig lidt mere, men det bliver nok først i morgen eftermiddag.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2010 - 20:16 #4
Hey ggxdg

Jeg tog ind på linket, men jeg forstod desværre ikke meget af det.
Hvad gør jeg forkert? Hvad skal jeg gøre? Har forsøgt at installere programmet fra min cd, men det virkede ikke. plz help