Avatar billede Flyrider Nybegynder
25. november 2010 - 12:59 Der er 4 kommentarer

Systemgenpoprettelse WIN 7

Har lige været ude for totalt nedbrud. Sort skærm med cursor. Kunne ikke starte op i fejlsikret, samme sorte skærm. Havde kort forinden oprettet et gendannelsespunkt samt sikkerhedskopieret system til ekstern disk. Så smider jeg systemdisken i drevet og booter op herfra. Vælger reparation hvorefter den søger maskinen efter et operativsystem. Den finder et på drev F, (som jeg ikke har, jeg har kun et C drev med 1 partition). Og så fortæller den at der ikke er noget genoprettelsepunkt!? Og jo, det er der på drev C men det kan jeg ikke få fat i.
Så måtte jeg i gang med den eksterne sikkerhedskopi og det lykkedes. Nu efter det hele køre tilsyneladende ok, prøvede jeg igen et køre disken. Den finder stadig kun et system på F drev uden noget genoprettelsespunkt. Og hvad skal man så bruge det til?? Jeg mener at have været det meste igennem, men kan ikke finde noget i en evt opsætning der er galt. Microsoft support var ikke til nogen hjælp, andet end at systemet var ødelagt, hvilket jo ikke passer. Nogen der kan hjælpe med en god løsning hvis det skulle ske en anden gang.
mvh
palle
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2010 - 13:28 #1
jeg har ikke prøvet det her men det er vel en mulighed

http://www.thefreecountry.com/utilities/backupandimage.shtml

men der er flere

http://www.google.dk/search?q=clone+harddisk+freeware+program&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:da:IE-Address&ie=&oe=&redir_esc=&ei=L1XuTNzTIpGYOuXXnYgK

personligt stoler jeg ikke på recovery og andet gendannelses halløj fordi der viker ikke når jeg skal bruge det - det har du jo selv følt

jeg har brugt andet program til at finde alle de drivere jeg bruger i min win 7 pc og lagt på andet medie
et gratis er drivermax hvor du kan hente 2 drivere om dagen
så er der mange tager det jo nogler dage

men ellers gør jeg det her

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

slår den ned på avanceret og fjerner partition c og opretter en ny på samme størrelse - så er den helt ren

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg
25. november 2010 - 17:48 #2
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows7/

http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2010 - 09:27 #3
husk at lægge en link til min løsning med over

syntes det er llidt sent at det skal gøres
hvad med en skrivende adminstartor på siden - det er længe siden han har været her
Avatar billede Flyrider Nybegynder
26. november 2010 - 11:03 #4
tråden lukket