Avatar billede louisek Mester
24. november 2010 - 17:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ændre standardmappe til vedhæftede filer

Hej alle,

Jeg vil høre om der er en måde at ændre den mappe der dukker op når man trykker "vedhæft fil". Som standard vælger den mappen "dokumenter" men for mig ville det være smartere med en anden standardmappe.
24. november 2010 - 18:21 #1
Under hvilket system ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

Og hvilken M$ Outlook version ?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2010 - 20:53 #2
Umiddelbart tror jeg man skal ændre det i reg basen.
Avatar billede Vandreren Novice
24. november 2010 - 22:04 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2010 - 22:14 #4
Husk at tage backup af regbasen før du retter i den. På den måde kan du altid komme tilbage til udgangspunktet.
Avatar billede dla Praktikant
25. november 2010 - 09:55 #5
Det er altså nok bare at sætte stien i Word, så er den samtidig sat i de andre Microsoft programmer, incl. Outlook. Min er engelsk version 2007.

I Word:
Word Options
Advanced
File Location (en knap længst nede)
File types: Documents
sæt stien her.
Avatar billede louisek Mester
25. november 2010 - 10:15 #6
dla -> det virker! :o) tak
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2010 - 15:58 #7
Smart man kan gøre det derfra.
Avatar billede dla Praktikant
26. november 2010 - 08:51 #8
Det skal dog lige bemærkes at det virker kun når man skal vedhæfte en fil, ikke når man vil gemme en vedhæftet. Der kan man i stedet bruge genvejspanelet (i venstre side af "Save as" boksen) - og det kan man jo også bruge når man skal vedhæfte en fil. Fordelen ved det er at man kan have så mange genveje man vil.

Sådan sættes genveje ind (stadigvæk engelsk version 2007):
I "Save as" boksen - naviger til den rigtige mappe
Højreklik i genvejspanelet
Vælg Add 'mappenavn'

Så er den genvej tilgængelig i alle Microsoft programmer.

Bagefter kan man højreklikke på en genvej og omdøbe den hvis man vil det, og man kan ændre rækkefølge på sine genveje. Og slette dem man ikke har brug for mere (undtagen de indbyggede, dem kan man ikke slette).
Vælg 'Small icons', så er der plads til flere.

Mvh Dorit