Avatar billede Ejdobe Nybegynder
24. november 2010 - 13:51 Der er 6 kommentarer

outlook 2010

Når jeg modtager en arbejdsrelateret mail, er det nemt for mig at svare på kundens spørgsmål ved at placere cursoren ud for kundens spørgsmål i hans egen mailskrift.

Mit spørgsmål er:
Hvordan får jeg min nye outlook 2010 til automatisk at generere mit navn når jeg svarer. (på den måde er det nemt for både kunden og jeg at se hvem der svarer og hvad der er svaret på?

ex. på hvordan det ser ud i min outlook 2003 version:

- Kunden skriver: Hvad er koster det?
Mit svar kommer i 2003 versionen til at se således ud:
-Hvad koster det? [ejdobe svarer] Det koster kr. 1.000.

Ovenstående kan jeg ikke få min nye outlook til at udføre. Kan I hjælpe mig?

MVH
Ejdobe
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. november 2010 - 14:57 #1
Er det ikke fordi du bruger "svar med signatur", og har sat "[ejdobe svarer]" ind her?
Avatar billede dla Praktikant
24. november 2010 - 15:16 #2
Jeg har Outlook 2007 (engelsk), og her gør man sådan:

Tools
Options
Email options (knap i første fane)
Sæt hak i "Mark my comments with"
Avatar billede dla Praktikant
29. november 2010 - 09:11 #3
Hvordan går det? Har du fundet ud af hvordan du gør i version 2010?
Avatar billede Ejdobe Nybegynder
30. november 2010 - 09:49 #4
Hej og tak for tilbagemeldelserne,

Jeg har ikke løst problemet endnu, men med jeres indspark føler jeg mig bedre rustet til opgaven.

"Svar med signatur" er nøgleordet (Tak for det JS)
Den engelske version er en god ledetråd. Jeg arbejder på sagen. (tak for det dla)

vh
Ejdobe
Avatar billede Ejdobe Nybegynder
30. november 2010 - 10:57 #5
Så lykkes det! YES!!

Procedure:
- Funktioner
- Indstillinger
- i fanebladet "indstillinger" trykkes "E-mail indstillinger"
- Helt nede i bunden sættes flueben i "Marker kommentarer med:"
- Skriv evt. initialer.

Når man efterfølgende besvarer en andens mail kommer initialerne automatisk ud for spørgsmålet når man trykker Space.

I mit arbejdsunivers er det bare lykken. TAK FOR HJÆLPEN!
Avatar billede dla Praktikant
14. december 2010 - 09:39 #6
Du er ny på Eksperten, så jeg vil lige forklare dig proceduren:

Når man svarer på et spørsmål andre har stillet, markerer man det som "svar", for så kan spørgeren give point for svaret hvis vedkommende syntes det er fyldestgørende.

Når spørgeren selv kommenterer på andres svar, markeres det som "kommentar", da man vel ikke selv vil have sine egne point.

Når man har fået svar på et spørsmål, skal point uddeles, så spørgsmåles kan lukkes. Mener man ikke man har fået løst sit problem, kan man selv sende et "svar" og tage sine egne point tilbage, så spørgsmålet kan lukkes.

Da jeg kan se at din løsning præcis er det jeg skrev til dig på engelsk, burde du jo give mig pointene, men det bestemmer du selvfølgelig selv.