Avatar billede ae03 Novice
24. november 2010 - 10:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Responsknapper: Fejl i sammentælling af svar

Jeg har brugt responsknapper i en mail, som jeg har sendt til kolleger internt på min arbejdsplads, dvs. personer, der alle benytter Outlook. Efterfølgende har jeg konstateret, at der i registreringen af svar er talt 12 ja og 2 nej, mens jeg i min indbakke har modtaget 25 ja og 5 nej.
Responsknapper er mildt sagt ikke videre anvendelige, hvis der er fejl i sammentællingen. Jeg opdagede det, fordi der var tale om relativt få svar og en stor fejl i sammentællingen, men havde jeg fx spurgt 300 og fejlen var på 50-100 stk, havde jeg næppe opdaget det.
Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan den optællingsfejl opstår? Kan man gøre noget ved det?
Da jeg ikke har oplevet eller hørt om tilsvarende problemer på min tidligere arbejdsplads, hvor der var en del, der brugte responsknapper, spekulerer jeg på, om det kan være et problem i mailsystemet på min nuværende arbejdsplads. I hvert fald virker det ikke som en generel MS-fejl.
Det kan måske være relevant for vurdering af fejlen at vide, at vores system vist nok kører med flere exchange-servere, og at stort set alle brugere tilgår Outlook i citrix.

Vh Lars
Avatar billede ae03 Novice
24. november 2010 - 10:49 #1
Har lige fået at vide, at sammentællingen kun virker, hvis den sendte mail bliver liggende i 'Sendt post' og svar ikke flyttes fra indbakken. Hvis det virkeligt er rigtigt, er det efter min opfattelse en MS-fejl. I hvert fald bliver man ikke advaret, når man flytter mails (hverken den sendte eller de modtagne), og jeg har heller ikke kunnet finde denne forudsætning nævnt i Outlooks hjælp.
Avatar billede ae03 Novice
03. december 2010 - 11:32 #2
Lukker sagen