Avatar billede whodinie Nybegynder
23. november 2010 - 21:17 Der er 6 kommentarer

To OS på samme computer

Hej Eksperter.

Jeg vil gerne installere Ubuntu på min computer. Jeg vil dog gerne vide om det er muligt at installere det på et andet drev, og så have mulighed for at boote både det og Win7. Situationen er den at jeg har Win7 installeret på mit gamle D-drev. Og gerne vil have Ubuntu på mit gamle C-drev. De er begge på 250Gb. På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2010 - 21:25 #1
Ja det er der ikke noget i vejen for. Det har jeg selv, bortset fra, at jeg har installeret Ubuntu under windows. Men du kan sagtens have dem hver for sig. Når du booter, får du valget mellem opstart af henholdsvis Win7 og Ubuntu.
Avatar billede kimr Nybegynder
23. november 2010 - 21:26 #2
23. november 2010 - 21:30 #3
du har 2 muligheder :)
den ene er at du laver en partion, altså deler din Harddisk op i 2 :) den ene installere du Windows eller hvad du vil og den anden Ubuntu :)

den nemme løsnig :)
smid skiven i computerne, I Ubuntu ligger der en lille smart APP der gør du kan installer den som et hvilke som helst andet program, der hedder WUBI. det kan du som jeg sagde installere og afinstaller som et hvilket som heslt andet program fra kontrol panelet, dog kan den kun bruge en vis procent del af din Harddisk :)
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2010 - 22:21 #4
Ingen respons fra spørger. Afmelder spørgsmålet.
Avatar billede kimr Nybegynder
25. november 2010 - 23:07 #5
whodinie du har også et åbent spørgsmål fra den 4 oktober.

http://www.eksperten.dk/spm/920413
Avatar billede whodinie Nybegynder
26. november 2010 - 10:32 #6
Tak til alle for svarene, undskyld jeg har været lidt træg i det.
Jeg har istedet valgt at investere i en ældre sag af en computer, for at blive komfortabel med Ubuntu, før jeg installerer det.