Avatar billede freesoft Praktikant
23. november 2010 - 08:28 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Hvid skærm efter login

Hej

Har et lidt underligt problem med min Windows 7 32 bit på ThinkPad R500.
Nogle gange, mest om morgenen når jeg starter op, efter jeg logger ind kommer der bare en hvid skærm.
Jeg kan flytte rundt med musen og trykke crtl+alt+del og starte jobliste, og sætte den til at slukke igen, som den dog ikke kan, står i flere minutter med "Lukker computeren..."

Slukker jeg den på knappen og starter en fejlsikker tilstand, og så uden at gøre noget, genstarter, kan jeg nogle gange logge normalt ind.

Men for det meste skal jeg ind og lave system gendannelse til for et par dage siden, og så starter den fint op igen.

Der er ingen fejl at se i event loggen.

Har også prøvet at fjerne grafik drivere, men det giver ikke rigtig noget.

Har I flere idéer hvor jeg skal lede?

/Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2010 - 08:37 #1
Er grafik driveren den nyeste?
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. november 2010 - 08:42 #2
Har du lavet en recovery CD eller har du Win 7 dvdén så lav en reparetion.
Avatar billede freesoft Praktikant
23. november 2010 - 09:04 #3
Prøver lige nyeste fra Intel, da den Windows selv havde fundet var nyere end Lenovos.
Så vender jeg nok lige tilbage i morgen, om der har været problemer.

Synes bare, hvis det er grafik driver, skulle der vel også være problemer før login??
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2010 - 09:10 #4
Tror kun at den rigtige driver loades efter du logger på ved opstarten, og windows indlæses. Bruger en standard driver med begrænsninger indtil windows loades.
Avatar billede freesoft Praktikant
23. november 2010 - 09:23 #5
Windows er jo loadet, der bliver vel kun indlæst bruger indstillinger ved login.
Avatar billede freesoft Praktikant
23. november 2010 - 11:00 #6
Så lykkes det at opdatere grafik driver fra intel, så afventer jeg lige...
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2010 - 15:25 #7
#5 Jo selvfølgelig. Misforstod hvad du mente med login.
Avatar billede freesoft Praktikant
24. november 2010 - 08:14 #8
I dag er problemet det samme. Driver er nyeste.

Fandt http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7performance/thread/a82a0bf4-354d-4c13-88aa-e391c475c33
Hvis jeg slår grafik fra i fejlsikker, starter den op i lav opløsning, men kommer ind. Så måske noget driver problem alligevel.
Jeg forsætter lidt endnu.
Avatar billede freesoft Praktikant
24. november 2010 - 14:03 #10
Nu prøvede jeg lige at lukke ned, og starte op igen, så fik jeg hvid skræm.
Genstarte til fejlsikker, og igen uden at lave noget, startet op igen så kommer jeg ind normalt...

Er det mon et eller andet program der starter ved login der giver problemer..?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2010 - 14:45 #11
Godt spørgsmål. Andre der ser denne tråd?
Kører selv Xp så kender ikke Win 7's særheder.
Avatar billede freesoft Praktikant
24. november 2010 - 16:07 #12
Noget kunne tyde på det, har brugt de sidste par timer på at genstarte og tage forskellige serivces og opstarts programmer fra, men har jeg endnu ikke fundet lige præcis den/de det skulle være.
Avatar billede freesoft Praktikant
26. november 2010 - 08:42 #13
Prøvede igen det meste af dagen i går, at tage programmer og tjenester fra, men det var lige forskelligt hvornår den ville starte rigtigt.
Gik til sidst tilbage, med systemgendanelse, som virket, og den har alle tjenester og programmer sat til.

Så jeg tror det er noget andet.
Avatar billede freesoft Praktikant
30. november 2010 - 13:34 #14
Det gjorde det også da jeg legede lidt med at installere Cisco VPN, så ved jeg ikke om den måske har gjort noget.

Jeg har geninstalleret, på ny disk.

Vil I have lidt points?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2010 - 16:32 #15
Har mine indlæg været til nogen hjælp overhoved?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2010 - 16:33 #16
#15 skulle ikke have været et svar, så se lige bort fra det
Avatar billede freesoft Praktikant
02. december 2010 - 19:34 #17
Ja for det kan jo ikke ude lukkes det har været noget med grafik driver.

Du får lidt points.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2010 - 08:35 #18
Ok tak for point.