Avatar billede asn24 Nybegynder
23. november 2010 - 03:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PHP, shell_exec og ffmpeg

Hejsa

Jeg har dette stykke kode der skal konvertere noget video for mig.

shell_exec("ffmpeg -i " . $convert["filename"] . " -b 5000k " . $convert["filename"] . ".mp4");

Hvis jeg plukker det ud af mit PHP script og kører det i terminalen virker det perfekt, men når jeg kører det fra PHP sker der ikke andet end at det opretter en fil der hedder det rigtige. Den konverterer intet, og filen fylder således 0kb.

Det virker fint at konvertere til .ogv.

Nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2010 - 04:09 #1
Køre du php i safemode?
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2010 - 09:09 #2
Mangler der ikke en extension i "første led" ?
Avatar billede asn24 Nybegynder
23. november 2010 - 13:03 #3
Kører ikke php i safe mode, ellers ville det jo ikke virke at konvertere til .ogv :)

@T4NK3R: Nope, den er med i databaseudtrækket :)
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2010 - 13:39 #4
Avatar billede asn24 Nybegynder
23. november 2010 - 16:47 #5
Der var en masse guf jeg kunne bruge i det link jape44 smed. Det hele virker nu. Jeg har fået mig en lidt bedre FFmpeg streng. Dog var det ikke det der løste mit problem. Jeg kører filen med et cronjob, og det at jeg kaldte jobbet med php programmet på serveren gjorde åbenbart en forskel. Nu kalder jeg det med wget, og alt virker.

Jeg siger tak for hjælpen :)

Ps. smider du et svar jape44?
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2010 - 23:44 #6
Har ikke en dyt forstand på php, men er glad for at du kunne bruge det :-)

Så mere held end forstand
Avatar billede asn24 Nybegynder
23. november 2010 - 23:57 #7
Haha - Sådan kan det jo gå :) - Jeg takker i hvert fald :)