Avatar billede egzonrh Nybegynder
22. november 2010 - 21:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 - Vindue fade

Hej

Jeg har Windows 7 Home Premium 64-bit. Windows 7 har det feature, at når man åbner et program, mappe eller andet, så fader vinduet op. Men den fader lidt for langsomt op.

Spørgsmålet lyder så, om der er nogen eksperter, der ved hvordan man kan juster hastigheden til dette fade-up og faktisk også fade-down, når man lukker et vindue.

Mange tak.
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2010 - 22:09 #1
Prøv følgende
Klik på start, klik på kontrolpanel
Oppe i h-hjørne har du nu et søgefelt, skriv: Aero

Du vil nu få et par menu punkter, klik på linjen under Fejlfinding
Søg efter og løs problemer med gennemsigtighed....osv.
Ny boks, tryk på Næste
Der kan du også "gennemse flere muligheder" hvis ikke det første hjalp.

Ellers kan du prøve at deaktiver Aero:
http://christianstech.blogspot.com/2008/01/deaktiver-aero-via-komandoprompt.html
Avatar billede Vandreren Novice
22. november 2010 - 22:32 #2
Avatar billede egzonrh Nybegynder
22. november 2010 - 22:33 #3
Jeg er ikke helt med. Jeg er nået hertil:
Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Fejlfinding

Det næste skridt forstår jeg ikke.

Jeg vil ikke slå aero fra, jeg vil bare forsøge hastigheden mht. window fade.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
22. november 2010 - 22:34 #4
Det kan man godt, men jeg vil stadig beholde det.. Hastigheden skal bare være hurtigere.
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2010 - 22:41 #5
I Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Fejlfinding
der vil være en linje i venste side der hedder:
"Søg efter og løs problemer med gennemsigtighed....osv"
klik på den linje og en Ny boks kommer frem, tryk på Næste.
den kører så nogle ting igennem.

Hvis dette ikke hjælper, så er der en mulighed derefter, der hedder "gennemse flere muligheder" som du kan afprøve.
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2010 - 22:45 #6
Du huske:
Når du er i kontrolpanel
Oppe i h-hjørne har du nu et søgefelt, skriv deri: Aero
Du vil nu få et par menu punkter, klik på linjen under Fejlfinding
der vil være en linje i venste side der hedder:
"Søg efter og løs problemer med gennemsigtighed....osv"
klik på den linje og en Ny boks kommer frem, tryk på Næste.
den kører så nogle ting igennem.

Hvis dette ikke hjælper, så er der en mulighed derefter, der hedder "gennemse flere muligheder" som du kan afprøve.
Avatar billede Vandreren Novice
22. november 2010 - 22:54 #7
Ifølge en Linda Yan (Microsoft, Moderator) er det formentlig ikke muligt:

Based on my knowledge, we cannot change the animation speed of the minimizing, maximizing, snap-feature.
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itproui/thread/700cf54d-e4ee-435d-8b24-29866f44323b

Men måske findes der en obskur Registry key, som kan klare det?
Avatar billede egzonrh Nybegynder
22. november 2010 - 23:21 #8
Desværre virkede din metode ikke, haverslev.

Jeg kan heller ikke se om man kan det, og derfor håbede jeg på, at nogen her på Eksperten ville kunne det.

Fandt det her:
http://www.mydigitallife.info/2009/02/10/how-to-reduce-windows-animation-speed-in-windows-vista/
Man kan gøre det langsomt ved hjælp af shiftknappen? Så kan man gøre det automatisk hurtigere.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
08. december 2010 - 20:34 #9
Har igen søgt på nettet, men stadig ingen resultater. Tak for jeres indsats alligevel.

Lukker spørgsmålet.