Avatar billede hansen Nybegynder
22. november 2010 - 20:30 Der er 1 løsning

Søgning med paging

Hej, jeg har nedenstående kode til en simpel søgning, jeg ville gerne have at resultatet skulle komme i f.eks. 10 ad gangen, men mine forsøg på dette med klip fra eksperten vil ikke rigtig lykkedes.

Kan du hjælpe med en ombygning af nedenstående eller et alternativ til koden, bare med paging.

tak.

kode start -----
<html>

<head>
<title></title>
</head>

<body>

<form action="sog.asp" method="post">
    <table width="260">
        <tr>
            <td width="62"><font face="verdana" size="2">Søgeord:</font></td>
            <td width="98"><input name="soeg" size="20" type="text"></td>
            <td width="88"><input name="submit" type="submit" value="Søg"></td>
        </tr>
    </table>
</form>
<%
Response.Write SQLInjection(Request.Form("soeg"))

If SQLInjection(Request.Form("soeg")) <> "" then

  Set Conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("_private/ib.mdb")
    SQL = "select * from links where overskrift like '%" & SQLInjection(Request.Form("soeg")) & "%' or beskrivelse like '%" & SQLInjection(Request.Form("soeg")) & "%' or firma like '%" & SQLInjection(Request.Form("soeg")) & "%'"

    Response.Write SQL

    Set rs = Conn.Execute (SQL)
    If not rs.eof then

    %>
<table border="1">
    <tr>
        <td><font face="verdana" size="3"><b>Overskrift</b></font></td>
        <td width="30"><font face="Verdana" size="3"><strong>Beskrivelse</strong></font></td>
        <td><font face="verdana" size="3"><b>Firma</b></font></td>
    </tr>
    <% Do until rs.eof %>
    <tr>
        <td><a href='side.asp?id=<%=rs("id")%>'><font face="verdana" size="2"><%=rs("overskrift")%>
        </font></a></td>
        <td width="30"><%=RS("beskrivelse")%></td>
        <td><font face="verdana" size="2"><%=rs("firma")%></font></td>
    </tr>
    <%rs.movenext
        Loop%>
</table>
<%    Else%><b>
<p>Der var intet der matchede din søgekriterier!</b></p>
<%    End if
End if
%><% if request.form("soeg") = "" then%><b>Du skal skrive noget i s&#65533;gefeltet.</b>
<% end if %>

</body>

</html>
<%
Function SQLInjection(strContent)
    Dim strTemp
    strTemp = Replace(strContent,"'","")
    strTemp = Replace(strTemp,";","")
    strTemp = Replace(strTemp,"'","")
    SQLInjection = strTemp
End Function
%>
kode slut -----
Avatar billede hansen Nybegynder
25. maj 2013 - 19:39 #1
og tak for hjælpen, beklager den lange ventetid