Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
22. november 2010 - 16:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sync mellem HTC Desire og Google konto

Jeg har forlænge siden købt en HTC desire.

I det tidligere firma jeg var ansat havde jeg sat den op til sync med Exchange - det virkede upåklageligt.

HTC har indbygget en sync funktion med Google konto, og i denne forbindelse har jeg ekstra oprettet en Google konto. Men jeg kan ikke få syncroniseringen til at virke ordentlig. Jeg kan sagtens oprette kalender elementer på telefonen og på nettet, men når jeg syncroniserer henter den kun e-mail og syncroniserer ikke kalenderen. Den er vinget af under opgaver.

Er der nogen der har et forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede giweo Juniormester
22. november 2010 - 16:15 #1
Har du sat den til at synke som "Google" eller "Exchange ActiveSync" ?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
22. november 2010 - 17:57 #2
som google
Avatar billede giweo Juniormester
22. november 2010 - 18:02 #3
Og hvis du prøver at sætte den op som Exchange i stedet ?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
22. november 2010 - 18:45 #4
Det kan man ikke.
Der findes jo ikke et domæne og servernavn på en google konto
Avatar billede giweo Juniormester
22. november 2010 - 19:05 #5
Serveren hedder m.google.com
Brugernavn er din email
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
22. november 2010 - 21:27 #6
Men man kan vel ikke sætte Google op som exchange hvis det ikke kører på en Exchnage server.

Eller har du nogen indikation af at der er Exchange?

HTC har indbygget google apps, eftersom det er en Android telefon.
Avatar billede giweo Juniormester
23. november 2010 - 07:27 #7
Det må du hellere fortælle Google så - for her hos mig synker jeg fint Google med Exchange.

Hvis du syncker som exchange, får du bla.a. push-mail - så en mail i samme øjeblik som du modtager den, ligger på din telefon.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
23. november 2010 - 21:49 #8
men det var kalenderen jeg er mest interesseret i.
Bruger du den?
Avatar billede giweo Juniormester
24. november 2010 - 07:15 #9
ja, og den syncker også push - altså i samme øjeblik som du skriver den på fx telefonen, kan den ses på nettet - og omvendt !
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
07. december 2010 - 12:52 #10
Jeg fandt ud af at den havde oprettet en ny kalender, så det var den forkerte jeg kiggede i.

Lig et svar
Avatar billede giweo Juniormester
07. december 2010 - 14:16 #11
svar