Avatar billede lars-m Nybegynder
21. november 2010 - 18:23 Der er 5 kommentarer

webside fejler ?

Jeg har en webserver kørende på 8. år, uden de store problemer. Her den sidste måneds tid, er der enkelte personer der ikke kan se de hjemmesider jeg hoster, de kan se andre. Deres linie og udstyr er testet af både mig og TDC, ingen fejl. Jeg bruger gratis-dns til at pege på alle domæner på serveren. Er der nogen der kan komme med nogen form for forklaring ?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2010 - 19:19 #1
uden at kende til de(n) side(r), du har - så kan brugernes firewall eller andet sikkerhedssoftware blokere.
Det må du tjekke med dem - hvad har de kørende, og hvis de lukker kortvarigt for det, kan de så tilgå dine sites.
Deres programmer kan køre i stil med fx spam-fighter.
Er der en, der melder 'spam' (ved en fejl), så gælder det indtil en anden bruger melder, at det var en fejl. Du har nok ramt den form for kollektiv afstraffelse.
Avatar billede lars-m Nybegynder
21. november 2010 - 19:37 #2
Som skrevet, er deres linier og udstyr testet. De kan også se andre sider, bare ikke en eneste af dem jeg hoster på min server. Yderligere har jeg haft min egen bærbare tilsluttet på en af adresserne, på den kunne jeg heller ikke se webserveren. Jeg har haft routere pillet fra, kørt direkte på modemet.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2010 - 20:06 #3
stadig - tjek ip-adressen. Hvis jeres sikkerhedsprogrammer blokerer for den, så er det årsagen, og så skal du sørge for, at ip ikke længere er meldt som spam/fejl/slam.
Alternativt - skriv et link til dine adresser, så andre kan teste om der er adgang.
Avatar billede lars-m Nybegynder
21. november 2010 - 21:45 #4
Hvilke sikkerhedsprogrammer ? Igen, har jeg haft min egen pc koblet op på et af de steder websiderne ikke kan vises, uden om routere og andet. Det er mig bekendt, kun 2 steder lokalt i Ringkøbing by, der ikke kan se siderne på min server, alle andre kan.
Her er et uddrag af websider, til test:
97326144.dk, ringkobing-biograf.dk, alrum.dk, alrumfarm.dk, bolig-hjorring.dk, studedriverkroen.dk.
Hvor evt. kunne ip på server være meldt som spam/fejl/slam ?
Har haft fat i TDC, selv der kunne de se siderne, men ingen fejl.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2010 - 08:38 #5
det må ligge på din server - om den har noget, der lukker for de to brugeres ip-adresser.