Avatar billede lenny_dk Nybegynder
20. november 2010 - 19:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

script der kan vise en liste med links til indholdet i en mappe på webserveren

Min udfordring er at jeg skal kunne vise en liste med links til eksempelvis pdf dokumenter der ligger i en mappe på webserveren.

Når man klikker på et af linkene skal filen hentes og vises.

Det skal bruges til at vise dagsordner, nyhedsbreve og lign. i en støtteforening.

Jeg håbede det kunne lade sig sig gøre med javascript men det kan det ikke. Jeg har ikke forstand på PHP.

Tak (:
Avatar billede coderdk Praktikant
20. november 2010 - 21:53 #1
<?php

$mappe = "dagsordner";
$filer = glob( $mappe . "/*" );
echo '<h1>Indhold af '.$mappe.'</h1>';
foreach ( $filer as $fil )
{
  echo '<a href="'.$fil.'">'.basename($fil).'</a><br>';
}
Avatar billede lenny_dk Nybegynder
23. november 2010 - 16:26 #2
Yes, så fik jeg også lejlighed til at prøve det af - det virker præcis som jeg havde håbet.

tak

kan jeg lokke dig til at smide et svar??
Avatar billede coderdk Praktikant
23. november 2010 - 16:30 #3
Naturligvis :)