Avatar billede jmv Nybegynder
20. november 2010 - 18:56 Der er 5 kommentarer

Program til fjernelse af vokaler:

Hej Alle. Er der nogen der kender til et fedt program til at fjerne vokaler med, så man kun har musikken tilbage. ikke aducity har prøvet og det er ikke et godt program til det...

Og det skal helst være et gratis program der er lige til at downloade.....
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. november 2010 - 19:19 #1
Det kan ikke lade sig gøre med mindre vokalerne ligger på deres eget lydspor på en master.

Bare den process at fjerne støj og knas fra gamle optagelser er en manuel process hvis det skal boive godt og det tager d ræbende lang til. Jeg har en bekendt der gør det ud i dette med gamle jass plader. Hans arbejdsplan siger 15 sekunders musik om dagen hvis det skal gøres ordentligt

Og processen kan ikke fjerne vokalerne uden at det kan høres
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2010 - 19:31 #2
#1 er et helt korrekt svar.
Måske ikke brugbart, men korrekt.
Så accepter du bare det svar.
Avatar billede jmv Nybegynder
20. november 2010 - 19:50 #3
OK: Takker for svaret.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2010 - 20:03 #4
Man kan på nogle sider på nettet købe ,elodier fra komponister, hvor violalerne er væk. Filerne ligger dog i et midiformat, da det bruges i forbindelse med live musik. Jeg ved det, fordi min søn er helt pjattet med at spille på keyboard. Han har bla hentet Stupid man med Thomas Helmig. Her er det nemlig som Bufferzone er inde på, at man har fjenet vokalen fra masterbåndet der er optaget i mange kanaler.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2010 - 20:04 #5
Undskyld for stavefejl! Det gik lidt for hurtigt
elodier=melodier
violalerne=vokalerne