Avatar billede Klauselma Nybegynder
20. november 2010 - 12:25 Der er 4 kommentarer

Misbrug af min Email og Fb.

Hej mit Email og Facebook bliver misbrugt, derfor søger jeg et program der kan overvåge hvad de skriver og til hvem, inden de sletter beskederne. På den måde kan vi fange dem og politi anmelde dem.
Det er i bund og grund en lang historie som jeg ikke gider at fortælle her, men vi har vores mistanke, vi skal bare bevise det. Er der nogen der kan hjælpe os?
Det må gerne være nemt at installere da vi ikke er pc pro.
tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. november 2010 - 13:03 #1
Det kan kun lade sig gøre hvis du kontrollerer serveren hvor applikationen ligger på og det kan du f.eks. ikke med FB.

Hvis du har din egen mail server kan du lave den slags overvågning af din e-mail og det kræver ingen extra programmer det ligger i serverens lognings muligheder.

FB kan du ikke rigtig overvåge på denne måde fordi du ikke har kontrol med serveren og anden overvågning er også besværlig. Det du kan gøre er at opsætte et script der henter indholdet af din FB side og så sammenligner med den foregående for at fortælle dig om der er noget der er ændret. Problemet her er at den vil melde hver gang noget ændres så det er ikke rigtigt brugbart.

Det du kan gøre er at sikre dig. Gode passwords, brug svært at gætte password tips, lad være med at gå på FB trådløst og i det offentlige rum (I dag behøver du ikke engang password for at stjæle din FB sessioner)
Avatar billede niller10 Nybegynder
20. november 2010 - 17:07 #2
Hej

Jeg har tidligere hjulpet en virksomhed med at "fange" en indbrudstyv. Virksomheden havde uventede gæster og nappede en del bærebar computer. De computere havde installert mailprogram, vi ( virksomheden og jeg ) blev enige om ikke at endre koder men lade tilgangen til e-mail stå åbenpå nogle af de maskiner.

Det var bare et spørgsmå om tid så havde vi nok IP adresser i logfilerne til at kunne gå til politiet.

Hoster e-mail server for virksomheder og private, så trenger du hjælp kan du evt. ta kontakt..

niller
Avatar billede Knud Just Rasmussen Nybegynder
18. februar 2011 - 13:20 #3
Jeg (og formodentlig andre) har modtaget en del mails fra én, der benytter min (yahoo) e-mail adresse som afsender (og modtager). Har tracet afsenderen, hvis e-mailadresse indeholder en del det navn, der indgår i min e-mailadresse.

Da jeg også bruger (og i lang tid har brugt) min e-mail i forbindelse med driften af mit lille firma, kan disse spams virkelig gøre skade.

Kan jeg gøre noget for at forhindre udsendelsen af disse spams? og i givet fald, hvem skal man henvende sig til?

Olfert
18. februar 2011 - 14:47 #4
<Olfert>: Du bør oprette din egen tråd med dit spørgsmål... og evt. der henvise til denne tråd ...