Avatar billede Alexthegreat Nybegynder
19. november 2010 - 14:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fortrydelse af mappefletning?!

Hjælp! Jeg har lavet totalt kludder i min computer!
Jeg forsøgte i sin tid at overføre mapper med en masse filer samt programmer fra en mappe (programmer x86) til en anden (programmer) da jeg opdagede at alle de programmer som jeg havde liggende i mappen "programmer x86" kun kørte 32-bit. Jeg er godt klar over at ikke alle programmer er kombatible med 64-bit systemet, men da jeg studsede over at visse programmer (f.eks Pro Cycling Manager 2010) som MEGET GERNE skulle være kombatible med 64-bit alligevel kørte 32-bit så forsøgte jeg at overføre mapperne for disse programmer til en anden mappe hvori disse programmer kørte 64-bit.
Men efter overførelsen kunne jeg ikke åbne de pågældende programmer og filer som var blevet flyttet.
Hvordan fortryder denne overflytning så filerne og programmerne kommer tilbage til sin oprindelige plads? Jeg har forsøgt systemgendannelse men dette virkede ikke.

System: Windows 7 64-bit
Computer: Acer Aspire M5800
Avatar billede Selas Nybegynder
19. november 2010 - 15:13 #1
Du flytter dem bare tilbage i programmer (x86) eller geninstallerer dem.
Kompatibel med x64 betyder ikke at det er skrevet med 64 bits kode, bare at det virker med x64 windows... Og selv om et 64 bits program ved en fejl er blevet installeret i 32 bits mappen har det ikke indflydelse på ydelsen.
Avatar billede Alexthegreat Nybegynder
19. november 2010 - 15:24 #2
Jo tak for de sidste oplysninger. Men problemet er at selvom jeg flyttede de mapper tilbage som jeg mente at have flyttet til at starte med, kan jeg stadig ikke åbne dem.
Avatar billede Alexthegreat Nybegynder
19. november 2010 - 15:26 #3
altså jeg kan ikke åbne filerne og programmerne selvom jeg har flyttet dem tilbage. Og jeg er bange for at slette de 'kopier' (hvis det er kopier) som ligger i den mappe jeg overflyttede de oprindelige til.
Avatar billede Selas Nybegynder
19. november 2010 - 15:26 #4
Så er det jo godt jeg gav dig to forskellige løsningsmuligheder.  ;)
Avatar billede Alexthegreat Nybegynder
19. november 2010 - 15:30 #5
Jo men det kræver at jeg kan identificere præcis de filer og programmer som jeg ikke kan åbne eller bruge... Hvordan dælen gør jeg lige det.. Der er ret mange mapper.. Vil helst undgå at slette windows og microsoft filer som også lå der.. så jeg kan ikke bare slette det hele..
Avatar billede Selas Nybegynder
19. november 2010 - 15:38 #6
Ja okay så må det være alt i en løsningen: At geninstallerer windows.
Avatar billede Alexthegreat Nybegynder
19. november 2010 - 15:43 #7
Pokkers håbede på en anden udvej.. Men tak for det ellers. Så vil jeg lukke tråden. Synes du skal have nogle point but the qeustion is: How can I give them?
Avatar billede Selas Nybegynder
19. november 2010 - 15:49 #8
Jeg har lagt et svar øverst som du accepterer på en knap der.  :)