Avatar billede avoliciouz Nybegynder
18. november 2010 - 13:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mac kan ikke starte!

Hej alle!
Jeg har kigget rundt på internettet efter et svar, men har endnu ikke fundet løsningen på mit problem.
Jeg er ny Mac-bruger og købte en MacBook Pro 13" for omkring 14 dage siden. Men da jeg rigtigt er en PC-mand, blev jeg sur, da skærmen begyndte at fryse (som den altid gør på PC.. Aarrgh).
Jeg tog strømmen (trykkede afbryderknappen i bund). den slukkede, men efter kunne den ikke starte op.
Den går i sort og siger "Biip"-lyde med cirka 3 sekunders mellemrum.

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede avoliciouz Nybegynder
18. november 2010 - 14:05 #1
Kom nu alle :(( ved I kan! :)
Avatar billede swiatecki Novice
18. november 2010 - 14:06 #2
Jeg mindes at huske at Biip med 3 seks mellemrum er en RAM fejl

http://support.apple.com/kb/HT2341
Avatar billede avoliciouz Nybegynder
18. november 2010 - 14:13 #3
Ved ikke hvad jeg har røget.. mener 6 sekunder.. :S
men skærmen er sort - og ikke grå :/
Avatar billede avoliciouz Nybegynder
18. november 2010 - 14:48 #4
lorteforum
Avatar billede bramming Nybegynder
18. november 2010 - 15:24 #5
Nej vi aner ikke hvad du har røget med den holdning da!
Opfør dig pænt eller lad være og skriv herinde!

Måske folk har andet at lave end lige at sidde på exp.dk kl. 13-14 stykker om formiddagen.

Den fejl du har kunne nemt være et common issue nogle folk kender til.
Men nu gider de sikkert ikke svarer når du opfører dig sådan!
Avatar billede bramming Nybegynder
18. november 2010 - 15:27 #6
Men i så fald:

Jeg ville prøve at starte med at 'zappe' P-RAM'en (parameter RAM'en). Når din Mac starter, så prøv med det samme at holde Æble + ALT + 'R' + 'P' nede på en gang. Din maskine vil formodentlig genstarte med det samme og komme med den indbyggede opstartslyd.

Bliv ved med at holde tastekombinationen nede, og maskinen starter igen. Gentag proceduren en sidste gang, så din Mac har 'dinget' 3 gange, og slip så tasterne.

Hvis det virker, skulle din Mac starte op.