Avatar billede danmarlin Praktikant
17. november 2010 - 15:33 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Driver til intel 82578DC

Hej,
Jeg har lige købt en Acer X490G med win7 pre-installed. Nu vil jeg så installerede Windows SBS 2008 som 2.operativsystem hvilket også går godt lige indtil den vil have en driver til netværkskortet.
Det er et intel 82578DC integreret på bundkortet, men jeg kan simpelthen ikke finde en driver som passer til operativsystemet.
Har forsøgt mig hos Acer og Intel, men ingen hjælp herfra.

Har nogen et bud på hvor jeg kan downloade den henne ?
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2010 - 16:03 #1
http://www.microsoft.com/sbs/en/us/default.aspx

prøv med drivermax

du skal registreres og har ret til at hente 2 drivere om dagen (tidspunkt nøjagtig)

http://www.innovative-sol.com/drivermax/

sådan gør du

http://www.innovative-sol.com/drivermax/snapshots.htm

husk at tage backup til andet medie bagefter
Avatar billede danmarlin Praktikant
18. november 2010 - 14:50 #2
Den duer ikke for det kræver at jeg har adgang til internettet for at kunne downloade driver, hvilket jeg jo ikke har når det netop er driver til netværkskortet jeg mangler.
Iøvrigt har jeg allerede programmet detective som er noget at det samme som drivermax.
Avatar billede danmarlin Praktikant
19. november 2010 - 09:04 #4
Jeg har været herinde og downloaded driver til windows 2008 standard og jeg har så'gu også prøvet 2003 som iøvrigt er den samme, men det er ikke denne driver der skal bruges.
Jeg skal måske lige tilføje at det er en SBS 2008 standard jeg har installeret, men det plejer altid at være samme drivere som til 2008 server så jeg tror ikke det er her problemet er.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 09:19 #5
hvis du ikke kan komme på nettet er det jo en driver der er problemet eller i nogle tilfælde snavs som det jo ikke er her

her er en video du måske burde kigge på
han snakker hurtigt på engelsk men viser samtidgig hvad han gør

det kunne måske give en ide

http://technet.microsoft.com/da-dk/edge/configuring-devices-in-windows-7(en-us).aspx

microsoft danmark har ikke nogen planer om at lave sådan en video - - har spurgt
besynderligt - hvis engelsk talende har samme problem burde man vel også lave en på dansk

det burde være en del af en god service microsoft
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 09:20 #6
se fra 4.25 der måske er interessant
Avatar billede danmarlin Praktikant
19. november 2010 - 16:13 #7
Jeg har både prøvet at køre exe-filer og installere drivere via device manager.
MEN PROBLEMET ER NU LØST.
Jeg startede serveren op i safe-mode. Herfra kunne jeg installere et 3g modem og efter en genstart kunne jeg tilgå internettet med dette modem.
Jeg forsøgte så at få DriverDetective til at finde en driver, hvilket den også gjorde, men efter installation fik jeg en besked om at den ikke understøttede operativsystemet.
Forsøgte mig så med Intels downloadprogram fra deres hjemmeside, som ifølge dem selv kan finde aktuel driver. Dette virkede heller ikke.
Jeg gik så for 117. gang ud på intels hjemmeside, søgte frem og tilbage igen igen, og pludselig opdagede jeg at der var 2 forskellige drivere til ProWin64 (kan ikke umiddelbart se forskellen på dem). Jeg downloaded så den nye file og vupti virkede det.
Du skal have tak for din insats selvom det ikke hjalp så meget.
Vi kan dele point hvis du smider et svar.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2010 - 07:41 #8
fint med mig

husk at gemme driveren på et andet medie