Avatar billede friis3450 Nybegynder
15. november 2010 - 16:38 Der er 1 kommentar

Online udtræk af data til Excel

Hej alle i kloge eksperter!

Jeg sidder lige pt og arbejder på en lille opgave for mit arbejde. Skal lave en liste over alle hospitaler i staten New York i USA i Excel indeholdende følgende information: Navn, Adresse, Tlf-nummer, Antal senge.

Alt information er på følgende side: http://hospitals.nyhealth.gov
Så vidt jeg kan se er siden skrevet i PHP med en bagvedliggende MySQL database.

Her er så spørgsmålet. I stedet for at side som en slave og klikke på hvert enkelt hospital og kopiere info til Excel - kan man ikke lave et php script eller noget som extracter/retriever alt nødvendige data fra den bagvedliggende database automatisk???

Please hjælp mig og spar mig for mange timers utrolig kedeligt slavearbejde - jeg vil være enormt taknemmelig!

Ha' en god dag!

Christian
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2010 - 00:04 #1
Der er næppe fri adgang til deres bagvedliggende database.

ENten må du gøre det manuelt eller lave en crawling/screen-scraping app som henter siderne og fisker data ud.