Avatar billede legareholm Nybegynder
14. november 2010 - 16:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til dns-server

Hej Eksperter,
Jeg har et problem med min søns pc's  opkobling via det trådløse netværk når han fx bruger  andres netværk herunder skolens. Han har en bærbar Sony Vaio, Windows 7. Herhjemme fungerer den trådløse opkobling perfekt via vores dlink. Jeg har også testet en opkobling via min mobiltelefons og her kommer der lige som på skolen forbindelse, men altså ingen browsermulighed. Spil via Steam fungerer.
Jeg har pasted ipconfig/all, men det er som den ser ud når pc er herhjemme.
Håber at I kan hjælpe?

Microsoft Windows [version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\Mathias>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Mathias-VAIO
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : opasia.dk

Ethernet-netværkskort Bluetooth-netværksforbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Bluetooth Device (Personal Are
a Network)
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 50-63-13-F9-06-F1
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) Centrino(R) Advanced-
N 6200 AGN
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-23-14-22-59-F8
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::8db6:dc76:c4dd:6a6c%12(Foretrukken)

  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.102(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 14. november 2010 15:59:19
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 21. november 2010 15:59:19
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 352330516
  DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-13-65-DB-83-00-24-BE-BC-1F-EA

  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8057 PCI-E Gi
gabit Ethernet Controller
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-24-BE-BC-1F-EA
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort isatap.{4E76782D-678C-499B-B500-7525BDE15185}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 9:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fd:38d6:bc7:a8c1:a3e2(Foret
rukken)
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::38d6:bc7:a8c1:a3e2%16(Foretrukken)

  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : ::
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netværkskort isatap.opasia.dk:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#3
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

C:\Users\Mathias>
Avatar billede m_soender Nybegynder
14. november 2010 - 17:14 #1
Prøv at se under internet indstillinger om der er sat en proxy server op. Det kan godt tænkes at det er sådan noget som driller.

Har du mulighed for at lave navne opslag fra en command prompt:

nslookup www.google.com f.eks. hvis den giver dig et resultat burde du kunne udelukke din DNS. Det kan være en ide at teste op imod en side som han ikke har været på tidligere for at udelukke cachen på windows. Du burde også kunne clear cachen med ipconfig /flushdns

/
Martin
Avatar billede Selas Nybegynder
14. november 2010 - 21:07 #2
Jeg oversætter fra eng til dk så måske ordene er lidt anderledes men gør dette (du kan også se det i linket nederst):
Gå i netværks forbindelser via kontrol panelet
Højreklik på netværkskortet og tryk egenskaber
klik TCPipv4 og egenskaber
DNS nederst skal stå til automatisk

Hvis den allerede står til automatisk kan du prøve en der virker alle steder, f.eks den jeg bruger OpenDNS:
http://www.piratgruppen.org/spip.php?article873
Avatar billede legareholm Nybegynder
16. november 2010 - 19:41 #3
Hej Selas og Martin
Hurra, Selas svar løste vores problem, Tusind tak for det!
Jeg vil også sige tak for din tilbagemelding Martin, men jeg ved dog ikke om din besvarelse skal tildeles point, og jeg ved heller ikke om jeg ville være kommet frem til en løsning via dit svar... Jeg vil umiddelbart tildele Selas de 60 point. Jeg afventer jeres tilbagemelding inden pointgivning.

Tusinde tak igen for begge svar!
Avatar billede m_soender Nybegynder
16. november 2010 - 21:13 #4
Jeg er ikke ude efter point, og mit foreslag gik mere på hvis der havde været sat en proxy op som kunne forvirre din maskine. Bare giv Selas de 60 point

/
Martin
Avatar billede Selas Nybegynder
16. november 2010 - 21:20 #5
Fedt at det virker!

Nu er du selv kommet til at lave et svar så pas på du ikke tildeler dig selv point.  ;o)